Hej! wxWidgets är ganska okej och någorlunda lätt att komma igång med. QT (trolltech.com) gör en ganska snygg utvidgning av C++, och finns i gratisversion (om jag inte minns fel). Både det och wxWidgets har den stora fördelen att de är helt systemoberoende (och åtminstone QT har en stark riktning på att försöka hålla det möjligt att utveckla för mobila applikationer.Vad gör man nu?
Jag har nu gjort diverse program ett tag, och jag känner nu att jag vill gå vidare. Men jag vet inte vad jag ska göra.
Jag vill göra någonting dialogbaserat (inte konsoll), och jag vill inte göra det i win api.
Alltså: Jag vill ha tips på bra API:n för UI och tips på något simpelt, men lärorikt program som man kan göra.Sv: Vad gör man nu?
http://wxwidgets.org/
Fundera på vad för program som skulle kunna underlätta din dag lite och ta sikte på att göra det programmet. Kanske inte ett helt officepaket som fungerar precis som du vill utan något som du tror du kan klara av. Notepad med lite extra krafs som du vill ha eller liknande. Sätter du dig och skriver något som du/ingen vill ha är det inte helt lätt att motivera sig att lösa problemen som dyker upp. Sv:Vad gör man nu?