Ett spel letar efter/annonserar ut servrar för multiplayer genom broadcast på port 9999. Givetvis så måste man sitta på samma nät då för att få kontakt. En kille kom på den ljusa idén att man lyssnar på den porten, vidarebefordrar paketen genom normalt punkt-till-punkt-prat - till givna adresser - och gör om broadcasten på varje destination. Spelet(NFSU2) kollar inte om avsändaradressen är en LAN-adress utan använder den glatt, var den än befinner sig på nätet. Verkar ha helt andra orsaker; framförallt os-baserat, http://www.google.se/search?q=WSAEINTR Ta mig 17.. T.o.m. där lyckas m$ klämma in specialare. En kille hade haft ett liknande problem, och stängde av Win fw/ICS-tjänsten. Men den var inte på hos mig.Winsock: Kan andra program avbryta mina anrop??
Det var teorin. Tyvärr så får jag inte hans program/källkod att fungera, och tänkte därför försöka fixa det och samtidigt lära mig lite om winsock. Jag har komit så långt att paketet ska vidarebefordras. Men sendto() avbryts varje gång och returnerar 10004(WSAEINTR). Dvs mitt anrop har avbrutits av WSACancelBlockingCall(), står det i de flesta hjälptexterna. Men det finns inget i närheten av att heta cancelcall eller så i hela programmet!
Varken WSAStartup, bind, socket eller setsocketopt har returnerat nåt fel. Så jag undrar om nån kan gissa vad det är som avbryter mitt program? Gör spelet(*kan* spelet) det??Sv: Winsock: Kan andra program avbryta mina anrop??
Har du kollat så att en brandvägg inte stoppar programmet?Sv:Winsock: Kan andra program avbryta mina anrop??
Det här verkar vara mitt problem iaf. Ändringar som gjorts till Win XP sp2:
Restricted traffic over raw sockets
• TCP data cannot be sent over raw sockets.
• UDP datagrams with invalid source addresses cannot be sent over raw sockets.