Finns det någon bra kod som någon kanske har snubblat över som innefattar "läser informationen om"? Jag vill skapa en avinstallationsfil som enbart ska kunna ta bort mitt program så att allt går rätt till. man ska inte kunna ta bort programmet genom att trycka på [DEL] då det sparas en massa onödigt tjafs så som register mm. Du kan inte styra över hur operativsystemet hanterar filsystemet för en enskild fil. Vad du eventuellt kan göra är att slänga på skrivskydd, men det är ju en ren kosmetisk grej. Gör det!läser en fil?
hur man kan se om ett program läser informationen om en viss fil? Är jag otydlig nog?Sv: läser en fil?
Om någon fil läser en annan fil är inget som är självklart att det går att göra, det beror helt och hållet på systemet. Det får du berätta först.Sv: läser en fil?
Sv:läser en fil?
Jag råder dig till att skippa det helt och hållet, eftersom (i stort sett?) inga program bryr sig om detta; det är något användaren normalt sett förstår.
Om du verkligen tycker att det är nödvändigt: Jag förutsätter att det är windows eftersom du pratar om registret. Kolla då i MSDN om du skulle kunna hitta någon slags hook till filsystemet, det är nog ditt best bet.Sv:läser en fil?
För övrigt tycker MS numera att man inte ska ge sig på registret i onödan. Spara informationen i någon form av fil i användarens "application data"-mapp, så är det som det ska.