Hej, finns det någon som orkar lotsa igenom en "nybörjare" genom koddjungeln? problem med flytt från VS6.0 till VS2005
Jag har väldiga problem med att flytta kod från VS6.0 till VS2005. Allt är tänkt att fungera som tidigare med MFC och ATL och görs för att det skall kunna fungera även i framtiden. Nu vill det sig inte alls. Funktioner som har fungerat bra innan har nu fått frispel och det blir löjligt många fel av det. Förhoppningsvis är det mestadels följdfel men ändå..
Felmeddelandena jag får är (bland många andra):
Error 2 error C2660: 'fgetc' : function does not take 0 arguments c:\program\microsoft visual studio 8\vc\include\fstream 39
Orsak: ((_Meta = fgetc(_File)) == EOF)
-----------------------------------------------------
Error 19 error C2787: '_Stream' : no GUID has been associated with this object c:\sps utveckling\sharepointapp1\sharepointappdlg.cpp 303
Orsak: hr = CoCreateInstance(CLSID_CADOStream, NULL, CLSCTX_INPROC_SERVER, __uuidof(_Stream), (void**)&pIStream);
Error 28 error C2512: 'ATL::CComQIPtr' : no appropriate default constructor available c:\sps utveckling\sharepointapp1\sharepointappdlg.cpp 372
Orsak: CComQIPtr<Fields, &__uuidof(Fields)> pDocumentFields;
Error 129 error C2039: 'get_Authors' : is not a member of 'ATL::_NoAddRefReleaseOnCComPtr<T>' c:\sps utveckling\sharepointapp1\spsgchelper.cpp 2960
Orsak: hr = pIFolder->get_Authors(&vAuthors);
Då jag som sagt var har löjligt många errors så hoppas jag att det kan röra sig om att byta bibliotek eller liknande. Annars har jag MÅNGA fel till att beta av..
Jag vore väldigt tacksam om det finns det någon som har några konkreta ideer om var jag bör börja eller vad jag skall ändra?
Tack på förhand
Alex