Heej... Du får nog vara lite mer specifik. Sök på nätet efter det du vill hitta. Är du intresserad av grafik så är libsdl, opengl och directx saker du kan kolla på. Är väl bäst om du börjar med att lära dig grunderna i C++ relativt bra innan du börjar pyssla med grafik, C++ har inget med grafik att göra. Skaffa dig en bok eller sök på internet efter bra kurser i C++. jovisst...men va lite nyfiken på hur det såg ut... jag läser redan en C++ bok, och kan grunderna. Men jag vill bli bättre... Många saker i programmering via mig handlar om att lösa massor av problem. Desto bättre programmerare du är, desto bättre kommer du lösa det på.Vill bli bättre...
Jag vill jätte gärna bli bättre på C++.
Så om ni vet nån bra sida där man kan lära sig tex, grafik o sånt... så tipsa mig ;DSv: Vill bli bättre...
Sv: Vill bli bättre...
Jag personligen skulle rekomendera C++ av Jan skansholm. Kanske inte den bästa men ändå lättläst och förklarar saker och ting bra.
http://www.cplusplus.com/doc/tutorial/ är en sida om C++ annars... lycka till.Sv:Vill bli bättre...
Tack för ditt tips!Sv: Vill bli bättre...
Du kan t ex försöka göra en egen rot funktion som räknar ut roten på ett visst tal. Göra en/flera klasser som gör så du kan räkna bråktal. Du kan försöka göra en/flera klass som gör så att ett annat program kan skicka meddelande till ett annat. Du kan försöka göra ett pokerprogram med hjälp av klasser som kan spöa dem flesta människor i poker. Gör du det i klasser kan du nämligen som jag vet väldigt lätt bygga in grafik i det.
Om du vill programmera spel o grafik o sådant så får du nog kolla in något av följande: allegro (heter det så?), sdl, sfml, qt, wxWidgets med mera. Finns flera stycken, bara att kolla upp.
En annan sak du kan lära dig är nätverks programmering annars.