Hej satt och körde empire earth här om dagen, och kom på att det vore nice om jag kunde ändra varibeln för gold t.e.x. Bara för att lära sig lite mer. Så min fråga blir går det att peka på andra programs varibler eller finns det något sätt att kolla vilka minnes addreser de använder. I princip: ja. aa okej, synd det hade varit jävligt coolt. Sökte lite hittade nått som hette buffer overflow låter som att det har med här att göra. Vad tror ni kan det ge något är det nått man ska fördjupa sig på, alltså om det löser Skaffa en debugger (t.ex soft ice) så hittar du adressen för vart guldet ligger i minnet i princip hur enkelt som helst. T.ex om du har 5 guld, sök på 5, köp/sälj nån grej du har X guld, sök på X etc. detta är rätt trivialt. i win32 apiet finns funktioner för att läsa och skriva i andra processers minne, är dock osäker på om de finns kvar i vista. Okej tack för hjälpen. Tänkte på det där med debuger jag är inte så insatt så det skulle vara nice om nån kunde visa vilken jag behöver för det här. WinDbg är enkel att komma igång med! softice är annars den bästa debuggern , finns massor med tutorials på nätet hur den funkar Samuel Adolfsson, du skrev att det inte var speciellt komplicerat att komma åt andra processor och minipulera deras minnesareor i c++. Kan du visa hur man gör det. Eller kanske länka till en länk som visar hur man gör det på ett enkelt sätt. Ett krav är dock att det ska funka på både windows och openSUSE, tack på förhand! Jag utgår ifrån att det är Windows som tråden handlat om, så jag vet inte vart ditt infall om att det skulle funka på någon sorts avvikande system ifrån? Jag måste även erkänna att inskränkt som jag är har jag aldrig ens hört talas om openSUSE, vad är det? Brödrost? Går det att äta? Jag har f.ö. en grön cykel men det hör ju inte heller hit. Jag skulle hellre önska att det funkade på Xbox360 än openVadVardetNuIgen? Och jag utgick från att du var en person som visste lite inom data och var så smart att söka om du inte visste vad det var, skulle ju ta mindre än 1 min. Istället för att skriva massa idiotiska saker. "Jag vet hur man gör det i WinAPI, men det api:et är så fruktansvärt fult och dessutom fungerar det bara på windows." Tyvärr, du läser fel, du får läsa om det. Fredrik, du kanske borde läsa igenom tråden åtminstone en gång till. Har jag någonsin skrivit att jag kan göra det plattformsoberoende? Nej, just det. För mig skulle det räcka med ett api som visar addreserna till alla varibler som tillhör processen, men skulle nån skillad kunna hjälpa mig, jag kan ej som mycket om api. Skulle vilja ha kod som tar reda på addresen och ger den till en variabel. Alltså, jag visste att du menade att windows, det var därför jag skrev att det också skulle kunna köras/kompileras i openSUSE så om du visste så skulle du säga det och om du inte visste det, så skulle du säga typ "jag vet inte" eller något liknande. Inte fråga om openSUSE är ätbart, om det är en brödrost och säga att det inte hör hit, när det egentligen gör det via mig. Gustav, jag föreslår att du reggar ett konto på http://www.gamehacking.com , där finns mängder av tutorials och diskussioner som ger svar på det du söker.spel hack med pekare
Tack på förhand.Sv: spel hack med pekare
Men i verkligheten: nej.
Du kan inte bara ta en pekare och styra den in i ett annat program, det har att göra med att varje program har ett eget minnesområde. Det är dock i princip möjligt att ta sig in i ett annat program om man kan gå via operativsystemet. Det är komplicerade grejer.Sv:spel hack med pekare
mitt problem med det här programet?Sv: spel hack med pekare
När du hittat adressen, sätt en breakpoint så kommer du hitta kod som manipulerar den adressen (vilket i princip är sub och add i detta fall). Sen kan du ju stoppa in (rätt antal) nop istf sub/add om du vill det, vips så har du eviga pengar! Busenkelt egentligen.
Det är för övrigt inte så speciellt komplicerat att i c/c++ komma åt andra processer och att manipulera deras minnesareor.
Att debugga spel är otroligt lärorikt så det kan jag verkligen rekommendera!Sv: spel hack med pekare
du kan använda dig av färdiga program också tex.
http://www.coredownload.com/download-Trainer-Maker-4-for-Windows-29138.htmlSv:spel hack med pekare
Sv: spel hack med pekare
http://www.microsoft.com/whdc/devtools/debugging/default.mspxSv:spel hack med pekare
http://www.google.se/search?hl=sv&q=softice+tutorials+&meta= Sv:spel hack med pekare
Sv: spel hack med pekare
Nåja openSUSE, vad det nu än må vara, är säkert bra till nåt men det hör som sagt inte hit. Nu till saken, så här skulle du kunna göra iaf i win95,win98,winme,win2k och förmodligen även i winxp (har dock inte testat själv i xp). I Vista skulle jag kunna tänka mig att det kan bli lite annorlunda.
FindWindowEx() // hämta proc handle
GetWindowThreadProcessId() // hämta pid
OpenProcess() // öppna
WriteProcessMemory() // skriv till proc minne
CloseHandle() // stäng
Ganska trivialt egentligen? Och om du inte redan visste det så är 0x90 utomordentligt kompatibel med just WriteProcessMemory() ..
Om du googlar på rätt saker så kan du hitta en hel del bra tut's. Sheep är nyckelordet.Sv:spel hack med pekare
På vilket sätt hör det inte hit? Detta är ett forum för c++. Skulle vara förståeligt om det t.ex vore ett C# forum, men nu är det inte det.
Jag vet hur man gör det i WinAPI, men det api:et är så fruktansvärt fult och dessutom fungerar det bara på windows.Sv: spel hack med pekare
Oj! Nu skriver ju du massa dumma saker också. Skona mej (eller oss alla), snälla?Sv:spel hack med pekare
Skona dig? Från dig själv då el?
Men svara nu på frågan jag ställde i andra inlägget i denna tråd? Annars bevisar du bara ännu mer vilken idiot du är, men förstås, det vet redan alla typ.Sv: spel hack med pekare
Jag har bara nämnt Windows i mina poster (t.ex windbg och soft ice ger ju extremt starka vibbar till just Windows) och vilken sund och förnuftig människa som helst kan väl tänka i lite längre banor och då förstå att jag implicit syftar på att det går att göra detta i c/c++ under Windows.
Om Gustav nu hade suttit och spelat på en Nintendo DS eller under något alternativt operativsystem hade han nog protesterat och sagt "Nej, inte bara för Windows din dummer. Jag vill ha det plattformsoberoende för jag spelar ju exakt samma spel på Atari, Amiga, Nintendo DS och GBA, PS2, PSP, Xbox etc och till och med under min *nix distribution.".
Dumma mej som antog att han spelar spel under Windows. Jag ska verkligen försöka bättra mig och komma ihåg till nästa gång att tänka på att han kanske spelar på någon *nix distribution eller Xbox360 rent av.
Men faktum kvarstår ju att jag visat hur man kan göra (men oj, bara under Windows förstås). Vad har du Fredrik bidragit till denna tråd annat än massa nonsens?
Nu tänker jag inte svara något mer i den här tråden på dina nonsens-inlägg Fredrik, så snälla söta-gulliga Fredrik, skona oss!
Om Gustav eller någon annan vill ha mer hjälp så svarar jag gärna.Sv:spel hack med pekare
Sv:spel hack med pekare
Du kan inte utgå från han, jag är nämligen en annan person. Men förstås, skulle ju kunna starta en ny tråd, men det tyckte jag var opassande när denna handlade om exakt samma sak.
Nonsens, så du tycker det är nonsens att vilja veta hur man gör det i flera olika operativsystem när Windows sakta minskar på marknaden (i alla fall det jag vet)? Man vill ju gärna vilja att om man gör en kodbit nu på flera tusen rader så kommer den även kunnas kompileras och köras på andra operativsystem, därför att kanske i framtiden är inte windows så stort.Sv: spel hack med pekare