Har ett litet problem. Ja, de menar att du ska dela upp strängen i två delar genom att kolla var mellanslag ligger. jo misstänkte som det men hur ska jag kunna spara det i integer variabler eller kör jag en for loop och flyttar om eller nå liknande? Flytta inte om något, gör bara så här: Man skulle annars kunna tänka sig att läsa in två strängar/ord: >Alla variabler förutom <b>den</b> som inmatningen sker till måste vara integer. Jag såg det, men programmering handlar också om att hitta smartare lösningar. Inte sant? :-)litet problem
har fått i uppgift i en kurs att skapa ett program som tar emot ett namn både för och efternamn
sen ska det skickas till en funktion som skriver ut det igen med efternamnet först.
Alla variabler förutom den som inmatningen sker till måste vara integer.
kursen startar inte fören på måndag så jag har inte hunnit fått boken än men det här är den ända uppgiften jag inte ha gjort. vore kul att bli klar med kursen samtidigt som den startar. någon som har något tips på vad jag ska använda mig av?
tacksam för svar..
mvhSv: litet problem
Sv:litet problem
Sv: litet problem
1. leta reda på mellanslaget, lägg det i en variabel.
2. skriv ut allt efter mellanslaget.
3. skriv ut allt före mellanslaget.
För övrigt så är uppgiftens upplägg något märkligt - det är verkligen inte sånt här man bör kunna...Sv:litet problem
string fnamn, enamn;
cin >> fnamn >> enamn;
cout << enamn << " " << fnamn << endl;
Sv: litet problem
Sv:litet problem