Hur visar man grekiska bokstäver i dialoger? Kolla om det typsnitt dialogen har har rätt symbol för grekiska tecken.grekiska i Visual C++
Jag vill visa grekiska bokstäver i dialogrutor och använder mig av unicode. Jag ser att programmet kompilarar med det. Problemet är att det inte skrivs ut några grekiska tecken varken i vyn, dialogrutorna eller i texteditorn. När jag kör mitt program och har valt ett grekiskt tangentbord ser jag när jag stegar med debuggern att programmet läser in rätt grekiskt tecken, exempelvis siffran 947 för γ (gamma), men i dialogrutan skrivs det bara ett tjockt streck och likaså om jag sedan skriver ut det i vyn. Jag har ändrat språkversionen till grekiska men det känns som det saknas något för att det ska tolkas som rätt code page vid utskriften.
Om jag väljer det grekiska tangentbordet och skriver in grekiska tecken direkt i konstruktorn vill jag att code page 1253 ska användas och visa ett grekiskat gamma men istället skrivs tecknet ã, dvs motsvarnade tecken för code page 1252.
Jag använder Visual C++ 6.0 på WindowsNTSv: grekiska i Visual C++
/Niklas Jansson