Funderade på att åka till datorbokhandeln å investera i någon ny c++ bok. Finns det någon bra bok om hur man programmerar windows med c++??? Jag har pluggat i tre år nu till programvaru ingenjör, och den bok jag haft mest nytta av, är faktiskt en svensk bok som heter "C++ direkt" av Jan Skansholm. ISBN är 91-44-01463-5 Personligen tycker jag att "C++ Direkt" inte e något vidare... Skansholm blandar in för mycket eget snack. Tycker det viktigaste är att oo-n beskrivs utförligt. C++ Direkt är välskriven men det gäller att inte vara dum i huvudet för att fatta det som står. Jag håller med om att C++Direkt är helt okay. Som sagt ovan så är 'C++ Direkt' en rätt bra bok. >Se'n är ju "Learn C++ in xx days"-böckerna rätt underskattade Jag kan inte förstå denna kärlek till C++ direkt... Jag har två stycken C++ böcker hemma... den ena är "C++ Programmering" 4:e upplagan av Stephen Prata, den andra är "Lär sig c++ på 3 veckor" 3:e upplagan. Kan garantera att de finns bättre böcker än dessa att köpa. Fast om man vill ha bok på svenska så kanske de inte finns så många andra att välja på.bra c++ bok
Problemet är att jag inte vet vilken.
Tips tack!
///GustafSv: bra c++ bok
Jag kan inget om det och jag använder inte vsSv: bra c++ bok
Den går igenom grunderna bra och lite till.Sv: bra c++ bok
Sv: bra c++ bok
Sv: bra c++ bok
Däremot kan jag INTE rekomendera Bjarne Stroustrups "The C++ Programming Language"!!
Se'n är ju "Learn C++ in xx days"-böckerna rätt underskattade
///MoschlerSv: bra c++ bok
Men även 'C++ Programmering' av Stephen Prata är riktigt bra tycker jag.Sv: bra c++ bok
/Moschler
Det går inte att underskatta "in xx days" böckerna. De är per definition totalt värdelösa. Det är väll sedan möjligt att det kan finnas något undantag som bekräftar regeln. C++ direkt är den bästa boken på svenska om C++.
/JacobSv: bra c++ bok
Måhända kan det vara en av de bättre svenska böckerna, men det säger inte mycket.
Skansholm hänger upp sig på grejer som inte är så viktiga, han kör med dumma OO-relationer. Han skulle skippat "känner till"-relationen, och insett att det nästan alltid är självklart hur hårt bunden ett objekt är till ett annat.
Istället skulle han betonat vikten av hur "implemented in terms of"-relationen (den blir änna fånig att översätta) måste inses, och inte får blandas ihop med "är en"-relationen.
Läs bra engelska böcker istället.Sv: bra c++ bok