Jag skulle behöva ett minimini program som inte gör något annat än att kasta upp ett litet fönster ca 300*100 pixlar Med "fönster", menar du ett vanligt windows fönster, eller ett konsolfönster? Om du vill ha ett windowsprogram så är det inte möjligt att göra det oberoende av DLL filer (windows bygger på dem). Jag skulle vilja påstå följande (om jag förstått rätt) Det duger inte med en vanlig dialogruta bara som säger att det är klart? Går lite snabbare att skriva än att behöva skapa ett fönster själv... Tack ska Ni ha!Behöver ett litet simpelt miniprogram, kan någon hacka ihop ett?
I det fönstret ska det stå
Installationen slutförd!
och en knapp under där det står Stäng (Stängknappen ska då bara stänga ner programmet.)
Det måste vara helt "Stand Alone" så det ska inte behövas några dll'er eller runtimefiler för att få det att funka.
exe eller com spelar ingen roll
Fin.exe vill jag att det heter.
andreas@futurekid.org
Tack!
AndreasSv: Behöver ett litet simpelt miniprogram, kan någon hacka ihop ett?
Sv: Behöver ett litet simpelt miniprogram, kan någon hacka ihop ett?
Han vill inte använda några dll:er som inte finns inbyggt i windows, vb-runtime är sådana dll:er som du får installera separat... Eller directx & internet explorer etc. Men fönstren är inbyggt i grund-api:et så de kan alltid användas...Sv: Behöver ett litet simpelt miniprogram, kan någon hacka ihop ett?
#include <windows.h>
int WINAPI WinMain(HINSTANCE hInst, HINSTANCE hPrev, LPSTR lpCmd, int nShow)
{
MessageBox(NULL, "Installationen slutförd.", "Namnet på ditt program", MB_OK);
return 0;
}Sv: Behöver ett litet simpelt miniprogram, kan någon hacka ihop ett?
Jag kanske var lite otydlig, men det räcker gott & väl med en dialogruta...