Jag vill skriva en app. som hämtar info från en databas som ligger på en webbserver. Du kan göra detta ganska enkelt om det är en MSSQL eller en MySQL databas... Det går även med Access databaser, fast det är mycket krångligt... Ja, databasen kommer då att ligga på ett webbhotell. Samma webbhotell då som hemsidan i sig självt ligger på. Det måste väl handla om att få tillgång till databasen utifrån via någon port eller så? Eller...?Lokal app. som hämtar info från en databas på en webbserver
Anledningen till detta är att databasen administreras via den lokalt installerade appen samtidigt som en hemsida, som använder samma databas, kan visa ny uppdaterad info.
Jag vet att jag kan utveckla en webbaserad app. men så är nu inte fallet. Appen blir en pc-app. lokalt installerad på en dator.
Kan man göra detta? Sv: Lokal app. som hämtar info från en databas på en webbserver
Har själv utvecklat ett program till min hemsida som använder MySQL... Det du måste tänka på att om du ligger på ett webhotell, så brukar dom bara tillåta att localhost kopplar sej till servern...
//MagnusSv: Lokal app. som hämtar info från en databas på en webbserver
FTP program tex funkar ju som extern programvara.