Jag undrar om det finns något program som konverterar visuel basic kod till c++ kod? Varför vill du konvertera från VB till C++? Även om det finns ett program som konveterar så tror jag inte att C++ programmet skulle vara bättre än VB programmet på något sätt. anleddningen till detta att jag har ett program i vb som jag har lagt ner cirka 250 timmar i. Nu vill jag göra det mer stabilt och tror att detta går lättare i c++ orkar dock inte skriva om programet från grunden. Varför skull fel i vb programmet som gör det instabilt försvinna för att du konverterar det till c++? Det är inget bra alternativ att bara göra en direkt konvertering, C++ är ju så pass fundamentalt skilt ifrån VB.vb till c++
Ännu bättre om det klarar av att konvertera med alla object och spara det som ett project till borland builder eller microsofts motsvarighet.
johanSv: vb till c++
Sv: vb till c++
Sv: vb till c++
Om du beskriver på vilket sätt är det instabilt så går det nog att fixa utan att konvertera till c++.Sv: vb till c++
Känner tyvärr inte till något sådant program, och hittade inget på google, men frågan är om du inte ska ta och fundera lite först. Kan programmet kanske byggas på ett annat, säkrare/stabilare/bättre sätt?
Ledsen att jag inte kan ge mer hjälp...