Jag är en kille som är 15 år som är mycket intreserad av att börja lära mig C++. Har fixat Microsoft Visual C++ så nu e det bara att börja lära mig har jag hört. Men jag behöver hjälp. Gärna någon som hade kunnat lära mig över telefon men även icq och mail även fast det går långsamt över mail. Jag vill först lära mig grunder sen vill jag gå vidare och gärna göra nåt spel eller liknande. Ni som känner att ni kan ge mig lite hjälp kan ju maila mig på: dannemannen86@hotmail.com eller söka upp mig på icq 63265581. Så kan vi få telenummer där eller bara hjälpa mig där över. tacksam för svar /Danne Lära sig programmera över telefon? Det var den första gången jag hör en sådan ide. Jag tror dock inte på denna ide. Programmering bygger mycket på egen testning. Bra bok att börja med kan vara C++ Direkt av Skansholm eller C++ av Prata.. Skaffa en bra bok. Skansholms C++ direkt är bra.Skulle behöva C++ hjälp
Sv: Skulle behöva C++ hjälp
Leta upp en site på nätet och/eller köp en bok. Använd sedan forum, icq eller kanske t.o.m. telefon för att få support när du kör fast.
/MickeSv: Skulle behöva C++ hjälp
tycker personligen det var lättare att börja med att programmera i Bordland än i Visual... Det är inte det lättaste språket å börja med dock ens med böcker till hands.Sv: Skulle behöva C++ hjälp
Men ska skulle egentligen rekommendera att du lär dig något enklare programmeringsspråk först, typ Visual Basic. Annars kan gå väldigt trögt.
VB tror jag är roligare att börja med eftersom det går snabbare att lära sig och producera saker.
Att t.ex. göra ett spel i C++ kräver mycket kunskap (antar att det handlar om spel i Windows-miljö). Jag kan grunderna i C++ och då har jag inte ens gjort några program i grafisk miljö som kräver mycket kunskap. I C++ är det mycket man får göra själv, saker som redan finns färdiga i VB.
mvh Per Ljung