En liten kuggfråga till alla duktiga programerare=) Hej! En pekare, flera pekare. Den pekaren, de pekarna. Hehe vet inte varför jag Citerade "pekare" men, ni får inte rotera, skiten skall böjas som sagt=) Lite kul hjärn gympa. Jag tror inte jag fattar nånting... är det en "ordvits" av något slag? Känndes som folk bara klankade ner skiten så jag spolar tyvärr detta nu. Ville bara ge ut nått som folk kunde roa sig med men det funkade tydligen inte på alla. Beklagar. Eftersom det verkar syfta på mig så vill jag be om ursäkt om du tog det så; det var verkligen inte meningen. Det är bara lite svårt att haja hur du menar. Lung vännen. Är nog jag som e lite grinig oxå, har inte fått snus på hela dan hehe=) Grejen e den, att jag själv kan knappt ett jota om C/C++, förutom att skirva ett "Hello World" program. På ett ställe där jag jobbade för några år sen(ett Digital Tryckeri som även arbetade med att göra webb-sidor, programera massa bös etc) så skulle jag hjälpa till att fixa till en hemsida. När jag skulle upp till knackarna så sa min polare till mig att fråga dem om dom kunde böja en pekare i C++, och jag fick inte ge dem fler ledtrådar. Dom satt i några timmar men ingen lyckades lösa skiten, så jag ville bara kolla ifall det var/är nån som kan här hehe. Det enda jag vet är att man inte får rotera skiten. Du får gärna slänga upp lite kod så kan jag skiva vidare det till kille som satt kråkor i huvudet på många av mina vänner/lärare=) Så kanske vi kan lusta ut vad det är han vill ha fram. Det känns som att frågan är i stilen "Kan du paddla en array?" eller "Vet du hur man göder en int?".Böja en "pekare" i C++
Böj en "pekare" i C++ om ni kan? Mer ledtrådar ges kanske senare.
Mvh// Richard Sv: Böja en "pekare" i C++
Kul att se var det här bär i väg någonstans!
Det beror väl på vad du lägger in för innebörd i ordet böja, vad det betyder i just det här fallet.
Du har satt pekare inom citationstecken, varför?
Är det egentligen inte pekare som avses?
/HåkanSv: Böja en "pekare" i C++
Det är väl inget ovanligt med det... ett bord, flera bord...Sv: Böja en "pekare" i C++
Mvh// Richard UddhSv: Böja en "pekare" i C++
Är tanken att man ska komma på vad du menar med böja, eller finns det nån rimlig tolkning?
Hur som helst är ju en pekare bara ett begrepp, men om man tänker sig en bild av minnesstrukturen skulle en böjning vara en förändring av vissa bitar... det låter helt vansinnigt.Sv: Böja en "pekare" i C++
Mvh// RicSv: Böja en "pekare" i C++
Det är liksom lite svårt att komma på nåt utifrån "böja", särskilt när man inte förstår vad det är man skall fundera på. Jag kan komma på minst tre olika grejer som du kan mena... Sv: Böja en "pekare" i C++
Ha en fortsatt trevlig kväll.
Mvh// RichardSv: Böja en "pekare" i C++
Alltså frågor som inte har något svar eftersom man inte KAN göra det! Visst kan jag böja en pekare, bara någon bortom varje tvivel definierar böja.
Och man får heller inte glömma den gamla klassikern "Kan du hämta ögonmåttet?"