Jag har en dynamisk meny. Tex om jag lägger till en spelare så finns den spelaren i menyn när man klickar på länken eftersom jag hämtar alla ur databasen. Problemet är att jag använder Server.Execute för att ladda in menyn likaså mittsidan och högersidan. Första gången jag klickar på länken discgolfare laddas sidan om och spelarnamnen visas under. Detta medför att föregående sida måste visas i mitten.Kombinera ASP och Javascript
För att undvika att sidan laddas om för varje knapptryck på menyn skulle jag vilja att menyn öppnas utan att ladda sidan och hämta spelarna från databasen. Jag har gjort en meny i javascript som öppnar och stänger men vill kombinera den att på nått kunna skicka med värden som i det här fallet "action=disc" så att spelarna tas fram.
Jag skickar med onClick värden till funktioner för att öppna och stänga och vill på något sät kunna ta med mi g värden därifrån som aktiverar If-satsen.
Går det? Får gärna visa med exempel eftersom jag inte har den blekaste aning om hur man gör.
Koden utan javascript:
<tr>
<td width="132"> » Discgolfare
<%If Request.QueryString("action") = "disc" Then%>
<table width="130" border="0" cellspacing="0" cellpadding="0">
<%sql = "SELECT * FROM Spelare ORDER BY enamn ASC"
rs1.Open sql, cn, adOpenStatic, adLockReadOnly
If Not rs1.EOF Then
Do While Not rs1.EOF
str = rs1("fnamn") & " " & rs1("enamn")%>
<tr>
<td width="16"></td>