Vet inte riktigt hur jag ska förklara mitt problem, men för er som har icq/msn vet kanske att när man minimerar en "message dialog" och någon skriver i den så börjar den blinka nere i aktivitetsfönstret, alltså den blir blå/grå. Om du vill att det ska börja blinka då man själv minimerar så vet jag inte men om man byter fönster så kan du alltid skriva detta i body:Blinkande sida?
Denna effekt vill jag ha på ett explorer fönster som jag minimerar till aktivitetsfältet.
Någon som har någon idé? Kanske ett javascript kan göra susen? Jag har sett att det går på http://go.icq.com ialafall (javabaserad icq)
Mvh
Joel SvenssonSv: Blinkande sida?
Har själv letat med ljus och lykta över hela internet efter denna funktionalitet och vad jag har hittat så är det api som XP använder för att 'blinka' en applikation inte tillgängligt från websidor överhuvudtaget men om du hittar en annan metod så posta det här, är mycket intresserad.
Att använda text är sådär, dels väcker det inte samma uppmärksamhet men värst är att det inte fungerar alls om man har inställt så att aktivitetsraden försvinner automatiskt.
/CSv: Blinkande sida?
onBlur="this.focus()"
för att det ska bli snyggt kan du kanske öppna en pop-up eller nåt....