Jag använder koden i ASP Men det sitter i Pröva med Det går inge vidare med "" men då jag skriver ut koden så ser den ut såhär Har jag förstått korrekt? Försöker du från en inbäddad ("inre") sida köra en funktion som ligger i den inbäddande ("yttre") sidan? Jag försöker få sidan som den inbäddade sidan ligger på att köra den inbäddade sidans ifsats som är till inputen på sidan som har den inbäddade sidan på sig. Tar jag bort ifsatsen så funkar koden helt (Det är en chatt).( och ) i Response.Write
Response.write "parent.insertrow(""AnvandareDatumID" & i & """).innerHTML=""<font color=#ff0000>" & RecSet("Datum") & " | <span onClick=if(Meddelande.value ==\'\') {Meddelande.value = \'Mulle\'}>" & RecSet("Anvandarnamn") & "</span></font>"";" & vbCrLf
Varför kan jag inte använda ( och ) i EN response.Write med innerHTML? Står att ) krävs i den slingan
Tar jag bort ( och ) ur koden så funkar det men funktionen funkar inte eftersom den behöver ( och )
Tacksamm för hjälpSv: ( och ) i Response.Write
onClick=if(Meddelande.value ==\'\') <--- Den för tar jag bort så att det blir
onClick=ifMeddelande.value ==\'\'
så får jag inget felmedelande men funktionen får ett fel då jag klickar eftersom man behöver ( och ) runtSv: ( och ) i Response.Write
<code>
Response.write "parent.insertrow(""AnvandareDatumID" & i & """).innerHTML=""<font color=""#ff0000"">" & RecSet("Datum") & " | <span onClick=""if(Meddelande.value ==\'\') {Meddelande.value = \'Mulle\'}"">" & RecSet("Anvandarnamn") & "</span></font>"";" & vbCrLf
</code>
Alla attributvärden bör vara inom citationstecken, och innehåller de mellanslag, måste de vara inom citationstecken.Sv: ( och ) i Response.Write
<SCRIPT LANGUAGE="Javascript">
parent.insertrow("AnvandareDatumID1").innerHTML="<font color=#ff0000>19:22:22 | <span onClick=if(Meddelande.value==\'\') {Meddelande.value=\'Mulle\'}>Muffin</span></font>";
</SCRIPT>
Då står det att objektet inte stödjer egenskapen men det är i sidan som jag ska uppdatera från chatt sidan. Alltså sidan med denna kod finns i en iframe på en annan.
och jag hämtar det som skrivs här åvan med
<script language="javascript">
function insertrow(AnvandareDatumID) {
if( document.getElementById ) {
return document.getElementById(AnvandareDatumID);
} else if ( document.all ) {
return eval("document.all." + AnvandareDatumID);
}
}
</script>
I sidan som iframen med koden ovan finns på
och om jag kör sidan som har iframen med sidan som har parent......... på får jag syntax fel på
function insertrow(AnvandareDatumID) {
den raden. Lite krångligt men hoppas att du fattarSv: ( och ) i Response.Write
Sv: ( och ) i Response.Write