Huga sicken kod. När jag tittade på den kom jag att tänka på jag brukar programmera då jag kodar med SQL-server. Eftersom IE har allt annat än en bra javascript debugger så är mitt råd att installera Mozilla (om du inte har den), och testa där, då kan du öppna Mozillas Javascript console som ger tydliga och bra meddelanden om vad det är som inte fungerar. Jag vet inte vad du syftar på, men jag har en svag aning om att du har sagt någon gång att den ändrar user-agent strängen för ie... Det stämmer inte iaf. pga. att ms använde källkoden till första mozilla och sedan byggde vidare på den... :) (Har för mig att det var så iaf., du får väl drämma till mig annars...) =D Pröva Mozilla Firebird. Den behöver inte installeras. Det är bara en zip-fil att packa upp. Sedan kan programmet köras direkt. Hmm ,det var konstigt. Jag samkör Mozilla och IE på flera olika plattformar utan problem.Lägga in alert i denna kod.
Jag skulle behöva få hjälp med att lägga in en alert i denna kod.
När allt är Okej så ska en alert ruta poppa upp som talar om att produkten är lagd i korgen. Jag får med värdet och kan ta emot produkten, så långt har jag löst det.
Jag har försökt att hitta vart jag skulle kunna peta in det, men har inte lyckats, att få två script att köras är också stört omöjligt har jag upptäckt.
<code>
function kolla_qty(oProd)
{
qty = document.produkt.Antal.value // Här tas produktnamnet emot
prod = oProd
if(!qty)
{
qty = "0";
}
if(qty)
{
var checkOK = "0123456789,.";
var allValid = true;
var decPoints = 0;
for (i = 0; i < qty.length; i++)
{
ch = qty.charAt(i);
for (j = 0; j < checkOK.length; j++)
if (ch == checkOK.charAt(j))
break;
if (j == checkOK.length)
{
allValid = false;
break;
}
}
if (!allValid)
{
alert("Ange bara numeriska tecken i fältet.");
document.produkt.Antal.focus();
}
else
{
KommaTkn = qty.indexOf(",");
if(KommaTkn >= 0)
{
qty = qty.substring(0, KommaTkn) + "." + qty.substring(KommaTkn + 1, qty.length);
}
if(qty == 0 || qty > 100)
{
alert("Antal måste vara i intervallet 1-10000! ");
}
if(Math.round(qty) != qty)
{
alert("Antal måste vara ett heltal!");
}
}
}
}
function fixa_qty(iRadnr)
{
antal = document.forms[iRadnr].antal.value;
if(!antal)
{
antal = "0";
alert("Antal måste vara större än 0!");
}
KommaTkn = antal.indexOf(",");
if(KommaTkn >= 0)
{
antal = qty.substring(0, KommaTkn) + "." + antal.substring(KommaTkn + 1, antal.length);
}
document.forms[iRadnr].antal.value = document.forms[iRadnr].antal.value
document.forms[iRadnr].antal.value = "";
document.forms[iRadnr].kommentar_sub.value = document.forms[iRadnr].kommentar.value;
document.forms[iRadnr].kommentar.value = "";
}
</code>
//Anna-Karin, snart både gråhårig och med avslitet hår....Sv: Lägga in alert i denna kod.
Jag vill att när man klickar på Köp knappen så ska det kollas att man inte har lagt 0 eller över 1000 plagg till beställningen, om allt är okej så ska en Alert ruta komma upp som talar om att vara NN är lagd i korgen.
Nu har jag två script, ett som kollar kvantitet, och som skulle reagera på OnChange, vilket jag upptäckte att det inte alls gjorde, och ett annat som talade om att vara NN är lagd i korgen när man klickade på köp.
Nu vill jag köra båda kontrollerna i samma script.
/Anna-KarinSv: Lägga in alert i denna kod.
Jag brukar stödja mig på en grundtanke: "Om koden når slutet gick allt bra". I ditt fall kanske du skulle skriva om det lite grann så att du följer samma arbetsgång. Om ett fel uppstår så skickas ett meddelande (i ditt fall en alert) och sen stoppas koden (i ditt fall med break).
Om koden når slutet är allt helt ok och du kan vidta åtgärder för det kanske spara ner i databasen.
Tänk igenom vilka valideringar du vill göra, och rangordna de därefter genom att lägga de minst troliga först.
(I parantes sagt verkar det konstigt att text_changed inte fungerade)
//Mikael Sand
"Nu med Ånge™"Sv: Lägga in alert i denna kod.
IE stannar ju oftast bara när den stöter på felaktiga script.
/CSv: Lägga in alert i denna kod.
Mozilla har jag installerat en gång och aldrig mer, blev tvungen att blåsa burken totalt för att få ordning på eländet som den ställde till med.
Men nu är problemet löst, tyvärr fortfarande med denna bökiga kod.
Jag är för dålig på javascript för att knåpa ihop ett själv, så det fick bli en lätt haltande lösning, men den fungerar.
//Anna-KarinSv: Lägga in alert i denna kod.
Sv: Lägga in alert i denna kod.
Sv: Lägga in alert i denna kod.
/C