Nyfonster () är en funktion som tar tre inmatningar sökväg, x-storlek, y-storlek. Denna kodsnutt funkar inte för det verkar vara något fel i hur jag sätter textstängen till sökvägen. Någon som ser vad som är fel?? Felmeddelande? Såhär ser funktionen ut och den ska öppna ett nytt fönster men det händer inget när jag klickar på länken. Nej då this går bra. Koden funkar fint på andra ställen men denna kodbit verkar däremot int stämma ' + this.form.QuizResult.value + ' har den för att plocka ut värdet ur ett formulär men det funkar ej. Varför document.form.blablabla skall det vara... Ok har ändrat de två grejerna nu men det händer fortfarande inget ;( När jag klickar på länken är det precis stendött. Några andra förslag?Behöver lite javascript hjälp fort :)
<code>
onClick=nyFonster('Statestik/resultat.asp?QuizResult=' + this.form.QuizResult.value + '&QuizId=<%=RS("Id")%>',320,300);
</code>
MVH Henrik LSv: Behöver lite javascript hjälp fort :)
Renderad kod?
heter funktionen NyFonster eller nyFonster?Sv: Behöver lite javascript hjälp fort :)
<code>
<SCRIPT LANGUAGE='JavaScript'>
<!-- Begin
function nyFonster(sokVag,x,y){
OpenWin = this.open( sokVag, 'CtrlWindow', 'toolbar=no,menubar=no,location=no,scrollbars=no,resizable=no, height='+y+',width='+x);
}
// End -->
</script>
</code>
Tar jag bort denna koden ur länken
<code>' + this.form.QuizResult.value + '</code> så funkar det bra. är detta rätt sätt att sattasamman textsträngen och anropar jag värdet ur ett formulär på detta sättet?Sv: Behöver lite javascript hjälp fort :)
Sv: Behöver lite javascript hjälp fort :)
och window.open är det korrekta...Sv: Behöver lite javascript hjälp fort :)