document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName("span") Prova: Tack för hjälpen, nu vet jag i alla fall att det är den metoden getElementsByTagName som inte fungerar: Vad är skillnaden mellan getElementByID och getElementsByTagName? getElementById("namn") söker upp det (enda) elementet som har attributet id satt till "namn". Ok, då förstår jag skillnaden! Tack.document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName
is not a function
vad kan felet vara?
masterdiv är:
<div id="masterdiv">
Stödjer min browser inte dhtml?Sv: document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName
<code>
var masterDiv = document.getElementById("masterdiv")
var spanElements = masterDiv.getElementsByTagName("span")
</code>
Så får du i alla fall veta vilken av metoderna som inte funkar.Sv: document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName
A JavaScript Error Has Occured:
TypeError:
masterDiv.getElementsByTagName is not a functionSv: document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName
Alltså: är det olika metoder i olika versioner? Är det ena DOM metoder och det andra metoder i javascript?
Det är nämligen så att min browser "förstår" getElementByID, men inte getElementsByTagName. Vad kan detta bero på?
Väldigt tacksam för svar.
/DSv: document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName
getElementsByTagName("namn") söker upp alla element av typen <namn ...>...</namn>.
Ex. För att hitta alla bilder i ett dokument: document.getElementsByTagName("img").Sv: document.getElementById("masterdiv").getElementsByTagName