Skrev det här men det har vist försvunnit så skriver det igen. anledningen till att din tråd försvann var för att du har skrivit samma sak flera gånger. Ojsan sånt kan hända ibland ska testa det nya.Objekt problem.
Jag kör ett javascript i en asp kod men ändå får jag medelande ett objekt för väntas.
Varför säger den så när man har ett objekt? Kan det vara för det körs som en funktion via asp som ställer till det?
Koden ser ut på följande sätt (funktionen)
<code>
<Script>
function guestbook()
{
window.open("besvara.asp?Userid=,<%=Rst("id")%>", "toolbar=no, location=no,directories=no,status=no, menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no, width=50,height=50");
}
</Script>
</code>
Men anropas på följande sätt.
<code>
Response.write "<Td>Besvara</Td>"
</code>
Men ändå får jag Script fel för Javascript koden.'
Får medelande ett objekt förväntas.Sv: Objekt problem.
räcker med att du skriver en tråd :/
jag har svarat en gång innan. skriver samma sak igen.
ditt fel beror på, tror jag, att du använder " runt din asp-kod. Detta bryter javascripts-koden
<code><Script Language="JavaScript">
function guestbook()
{
window.open(besvara.asp?Useird=<%=Rst("Userid")%>, "toolbar=no, location=no,Directories=no,status=no, menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no, width=50,height=50")
}
</Script></code>
så här hade jag gjort:
<code><script language="JavaScript">
function guestbook(wintype) {
SmallWin=window.open(wintype,"SmallWin","toolbar=no, location=no,Directories=no,status=no, menubar=no,scrollbars=yes,resizable=no, width=50,height=50"); SmallWin.window.focus() }
</script>
</code>
i länken<code>
')">Besvara
</code>
Detta kanske inte funkar för jag är inte van vid att jobba med asp.Sv: Objekt problem.
Kommer med mer om det inte funkar.
Tackar för all hjälp.