Jag har en sida med en iframe där användaren kan skriva in en text. När man klickar spara visas en granskningssida av texten. Backar man nu tillbaka för att man t.ex. vill ändra något i texten blir iframe-rutan helt tom. Försvinner texten bara som är inskriven eller blir det bara en helt tom sida? Hej Patrik! Hej TessanIframe problem
En lösning är att ha granskningen som en popup i nytt fönster, men finns det nåt annat sätt att motverka ovanstående fenomen?
Pelle kommenterar: Jag tog bort bevakningen från din tråd. Din epostadress fungerar inte så mail returneras till mig.Sv: Iframe problem
Om det bara är texten som försvinner så kan du till exempel spara texten i en session..Sv: Iframe problem
Har problemet löst sig? Håller med föregående inläggare att det borde lösa sig genom att använda sig av ett session-objekt. Hör av dig om du behöver hjälp. / Tessan Sv: Iframe problem
Fick det inte att fungera för om användaren bara backar sin webbläsare visas den tomma rutan igen. Man var då tvungen att klicka uppdatera och ladda om sidan för att få texten som sparats i session att visa sig.
Jag gav upp på denna lösning och kör en granskning som öppnas i nytt fönster istället, det blir nog enklast för användarna.