Inloggningen på min sida går till på följande vis: Man trycker på en länk i en Iframe och det komer upp en popup med fält för inloggning. Man stänger popupen med en knapp (submit) och javascripten: "window.opener.location.reload()" och "window.close()". Då uppdateras alltså den Iframen som öppnade popupen, men jag vill även uppdatera en annan Iframe på sidan. Går det? anledningen till att rutan med att du måste skicka information igen kommer upp är att du använder ett formulär med method=post. När sidan uppdateras undrar webläsaren om du vill skicka den informationen igen. Uppdatera iframen genom att ge den rätt adress window.opener.location.href = "dinAdress" istället för window.opener.location.reload(). Tack så mycket! Det första med formuläret funkar mycket bra.Uppdatera en Iframe
Jag prövade först med att ha formuläret för inloggning direkt på sidan (strunta i popupfönster), vilket jag tyckte var bättre, men det funkade inte att uppdatera sidan (så som jag gjorde, har tyvärr inte kvar koden). Felmeddelandet: "Den här sidan kan inte uppdateras utan att informationen skickas igen..." kom upp. Går det att lösa på något bra sätt så att man kommer runt det felmeddelandet?
//Peter Sv: Uppdatera en Iframe
För att uppdatera ytterligare en Iframe skriver du window.NamnetPåIframeen.location.href = "dinAdress"
//FilipSv: Uppdatera en Iframe
Men det är lite värre med den andra iframen, eftersom jag inte vet vilken sida som ska visas, det kan nämligen variera (det är "huvudframen" som ska uppdateras).