Hej Du får posta sidan vid förändring i droplistan och köra en ny fråga baserat på värdet i droplistan: Tack för dit tips. Det var med Remote Scripting.Script som visar sökresultat direkt på samma sida
Jag har sett en sida där man kan söka genom att markera värden listboxar och samtidigt så visas sökresultatet längst ner på sidan. Ska tydligen vara ett JavaScript som sköter detta.
Som ett exempel:
Om jag har en databas med bilar och väljer märke i första listboxen så ser jag direkt hur många av det märket som finns.
Nästa listbox väljer jag färg och likaså där ser jag direkt längst ner på sidan hur många det finns som matchar det jag har valt.
Är det någon som vet var man kan finna ett sådan script?Sv: Script som visar sökresultat direkt på samma sida
<option value="1">BMW</option>
Om du klickar BMW så söker du sedan ut alla bilar med id=1, efter postningen, i en ny fråga
(Vet inte om det klarnar nåt...)
Om det är java lär nog sidan bli ganska seg eftersom alla poster i databasen måste läsas in och ligga på klienten, vilket jag inte tror att det gör
Det som kanske är, är att sidan ligger i ett framset så att ena framen bara laddas och det ser ut som om bara "nedre" delen laddas om
Kolla källkoden på sidan du kollat på så ser du ganska snabbt hur det är gjortSv: Script som visar sökresultat direkt på samma sida
Jag har fått tillgång till hela siten så jag håller på att kolla uppSv: Script som visar sökresultat direkt på samma sida
Jag håller för fullt att försöka förstå mig på det.
Jag ska lägga ut nåt då jag väl har fått det att fungera.