Hej Du kan inte lägga en script-tagg inuti en annan script-tagg. Man kan köra ASP taggar i javascript, men just detta får jag inte att fungera. Det är inte Javascript, det är JScript. Servern kan inte köra Javascript. Då hänger jag med. Då måste du ju ha kod som hämtar ut värdet ur databasen. Du får skriva en funktion, antingen i en VBScript-tagg eller i JScript-taggen, som hämtar värdet. Jag tackar för dina tips, ska kolla igen detta och se vad jag kommer fram till.Skicka asp sträng i server script?
Jag försöker att skicka en asp sträng i ett JavaScript på en sida som kör server script.
Koden ser ut så här.
<!--#INCLUDE FILE="_ScriptLibrary/RS.ASP"-->
<% RSDispatch %>
<script language="JavaScript" runat="server">
var public_description = new MainMethod();
var nom = <%=minSträng%>
function MainMethod()
{
this.revStr = Function('strString','return (nom)');
}
</script>
Men jag får detta felmeddelande.
Failed to create ASP object for : rev.asp
Vad är fel?Sv: Skicka asp sträng i server script?
Sv: Skicka asp sträng i server script?
Om det nu har med att det körs på en sida med ett server script vet jag inte.Sv: Skicka asp sträng i server script?
Anledningen till att du kan lägga en servertagg i ett javascript är att script-taggen för klientscriptet inte tolkas på servern, utan bara betraktas som text.
Du kan inte sätta värdet på en variabel mellan <%%>-taggar och använda variabeln i kod som ligger i en script-tagg med runat="server". Koden i script-taggen körs innan koden i <%%>-taggen.
Varifrån kommer värdet som du vill använda?Sv: Skicka asp sträng i server script?
det jag vill göra är att plocka ut ett värde i en databas och skicka tillbaka det.Sv: Skicka asp sträng i server script?
Sv: Skicka asp sträng i server script?
//Svempa