Hej! Upptäckte just ett sätt som funkar.Ändra en frames borderStyle programmatiskt
Har ett frameset och sätter utseendet på en av ramarnas borders mha ett stylesheet.
Det funkar fint, men nu vill jag kunna ändra borderStyle programmatiskt och där går jag bet.
Jag tycks faktiskt bara kunna komma åt ramens namn programmatiskt och det
visste jag ju redan...
parent.myFrame.name returnerar alltså 'myFrame', men t.ex. parent.myFrame.style.borderStyle returnerar 'undefined', trots att en sådan style finns satt. Och detta gäller alltså andra properties också, parent.myFrame.frameborder returnerar t.ex. också 'undefined' även om jag satt det attributet i frame-taggen.
Och försöker jag använda samma syntax för att sätta en style-property, t.ex. parent.myFrame.style.borderStyle = 'none' så händer ingenting, inte ens ett fel genereras.
Den workaround jag nu använder går ut på att ladda ett annat frameset, som ser likadant ut utom när det gäller en viss rams borderStyle. Men det känns ju sådär.
Några idéer?
mvh
/JonasSv: Ändra en frames borderStyle programmatiskt
Vad jag gör är att använda fönstrets frameElement-egenskap för att skapa ett frame-objekt, som jag sedan kan maniulera.
Såhär:
var objFrame = parent.frameDocument.window.frameElement;
objFrame.style.borderStyle = 'none';
Det funkar, men känns lite som en omväg. Nån som har en förklaring?
mvh
/Jonas