Halloj. du borde kunna sätta på html-taggen: overflow: auto resp. none/hidden eller vad det nu är. testa att använda css-saken overflow iaf på t.ex. html-taggen, body etc. Det funkar bara om jag lägger hela sidan i ett lager, men då får man ju även med den smått förargliga sidoscrollen.. Finns inget sätt att undvika detta? Menar dy scrollen i IE som sitter på sidan alltid? Men tjenare Bert.. Nej, inte den. Jag försöker göra ett förtydligande. Glöm det, jag missuppfattade det där.. Nu funkar det.. Tack för det.. :o)Scrolla och inte scrolla..
Finns det något enkelt sätt att kunna switcha mellan att ha en scrollbar och inte på en site som ligger i ett popupfönster. Vissa sidor kommer aldrig behöva scrollas och bör därför inte ens ha den möjligheten medans andra måste kunna gå scrolla.. Hoppas ni förstår vad jag menar..
/JohannesSv: Scrolla och inte scrolla..
Sv: Scrolla och inte scrolla..
Sv: Scrolla och inte scrolla..
Den tar du bort med <body scroll="no">Sv: Scrolla och inte scrolla..
1'a sidan öppnar en popup (där resten av siten ligger)
2'a sidan innehåller menyer och lite annat smått o gott som dock aldrig överskrider fönstrets storlek (i e jag vill INTE ha några scrollar).
3'e sidan innehåller en massa text, och behöver därför en vertikal scroller, men spott o spe åt det horisontella ditot.Sv: Scrolla och inte scrolla..