Hej, för det där med att få över texten: skall man lägga det i onClick i wysiwyg diven? förslagsvis i t.ex. onsubmit i formuläret, eller t.ex. onbeforeunload-eventet eller liknande Hmm, jag förstår inte riktigt... <form blablabla onsubmit="document.getElementById('oForm').value=decoument.getElementById('oDiv').innerHTML;" blablabla>Lite hjälp med wysiwyg, litet problem...
jag håller på att skriva ett enkelt publicerings program till min sida. jag använder mig av wysiwyg och undrar då, hur gör man för att få det från en <div> till ett formulär som går att posta till min databas. Sen hur gör amn om man vill kunna lägga in bilder i texten?
// AlexSv: Lite hjälp med wysiwyg, litet problem...
document.getElementById('id-på-en-hidden-tagg').value = document.getElementById('id-på-din-wysiwyg').innerHTML;Sv: Lite hjälp med wysiwyg, litet problem...
eller vart skall an lägga det?Sv: Lite hjälp med wysiwyg, litet problem...
Sv: Lite hjälp med wysiwyg, litet problem...
min kod:
<BODY onload="fnInit();">
<DIV style="padding:10px">
<BUTTON ID="oBoldBtn" TITLE="Bold" onclick='if (oDiv.isContentEditable==true) document.execCommand("Bold");'><B>Bold</B></BUTTON>
<BUTTON ID="oItalicBtn" TITLE="Italic" onclick='if (oDiv.isContentEditable==true) document.execCommand("Italic");'><I>Italic</I></BUTTON>
<BUTTON ID="oUndLnBtn" TITLE="Underline" onclick='if (oDiv.isContentEditable==true) document.execCommand("Underline");'><U>Underline</U></BUTTON>
</DIV>
<DIV id=oDiv CONTENTEDITABLE ALIGN=left STYLE="height:100; width:490; background-color:#eeeeee; font-face:Arial; padding:3;overflow:auto;">
</DIV>
<br>
<BUTTON TITLE="Förhandsgranska" onclick='oForm.value+=oDiv.innerHTML;oForm.focus();'>Preview</BUTTON>
<form method="post" action="recive.asp">
<input type="hidden" id="oForm" name="oForm">
<input type="submit" value="send">
</form>
</body>
</html>
hur gör jag om jag nu vill få in min redigerade text i mitt hidden formulär så att jag sedan kan skicka det till databasen?Sv: Lite hjälp med wysiwyg, litet problem...