Har en funktion som jag ej kan ta bort i systemet vi använder oss av som ser ut som följande: eventuellt kan du "overrida" den, har tyvärr inte möjlighet att testa men nåt i stil med Annars borde du ju bara kunna stoppa eventet från att bubbla vidare från textarean. Vill minnas att något i stil med <textarea onkeydown="event.cancelBubble();"> ska funka. Förutsatt att det är keydown som triggar den där funktionen men det antar jag. Löste det lite fult genom att lägga in en till Hindra att funktion körs. Möjligt?
function return_pressedIE()
{
var key = String.fromCharCode(event.keyCode);
if (event.keyCode == 13)
return false
else
return true;
}
Vilket hindrar att man klickar på Enter. Jag kan inte ta bort denna då den inkluderas i en include_all fil och krävs för att förhinda vissa saker. Dock har jag en <textarea> i en sida som jag tyckte det vore trevligt att få använda enter-knappen för att få nya rader. Kan man säga till att den specifika textarean ej ska påverkas av den funktionen eller något liknande?
Mycket tacksam på svar då jag är helt oduglig på javascript.Sv: Hindra att funktion körs. Möjligt?
function dummy() { return true;}
return_pressedIE = dummy;
..fast om du behöver använda den riktiga return_pressedIE på samma sida, så tror jag att du är i blåsväder tyvärr..Sv: Hindra att funktion körs. Möjligt?
Har som sagt inte testat detta men det fungerar ju i teorin iaf ;)Sv: Hindra att funktion körs. Möjligt?
document.OnKeyPress = Override_pressedEnter;
function Override_pressedEnter()
{
return true;
}
eftersom den andra koden låg över och också triggades av document.OnKeyPress så löste sig allt.
Tack för alla svaren.