Sitter med en liten animering som skapat en del problem som jag byggt runt. Jag nöjer mig inte med detta utan vill försöka få reda på varför detta händer... ie bugg ... eller dylikt? Det som hittas i .style är endast det som satts genom attributet style="..." i starttaggen, inte sådant som satts i en style-sektion. Per.. Inte bara IE. Det är DOM som skiljer mellan inline CSS och intern och extern CSS.style.top problem
Det finns en css skapad, på sidan, för att absolut positionera ut mitt objekt enligt standard.
<code>
#compInfo { DISPLAY: block; LEFT: 0px; TOP: 20px; WIDTH: 761px; POSITION: absolute; HEIGHT: 200px }
</code>
Objektet placerar sig på sidan som det skall.
När sedan mitt script adresserar objektets style.top property så saknas detta... knas alltså :)
<code>
en sträng = document.getElementById("compInfo").style.top
</code>
Nu kommer det intressanta ... skulle jag däremot sätta top propertyn från script (vid onload) i stället för css så finns värdet och jag kan laborera vidare med detta.
Frågan är alltså varför jag inte kan läsa alla properties som satts i en CSS?
En annan intressant grej är att parseInt fungerar olika på två av mina maskiner (lika browser IE6)?
/JockeSv: style.top problem
Sv: style.top problem
Ok, så du menar att IE skiljer så dramatiskt på inline CSS gentemot intern CSS? Betraktar den då extern CSS lika som intern?
Ska kolla om det skiljer sig, har inte maskinen med mig just nu.
Henkoz...
Precis som jag har :) bortsett från att jag specar id (#) i stället för class (.)
mvh
/JockeSv: style.top problem
Du kan försöka läsa här: http://www.w3.org/TR/DOM-Level-2-Style/