Jag har ett formulär på min hemsida där besökaren skall fylla i ett meddelande samt sitt namn, epost och hemsida och därefter skicka detta till min epostadress. Det är oerhört svårt att felsöka utan ett ordentligt felmeddelande. när det gäller Jmail kan det även vara inställningarna på mail-servern som ansvarar för att distribuera mailet som spökar. Ett felmeddelande vore intressant.JMail-kod
Jag har följande JMail-kod:
<%
Set mailare = Server.CreateObject("JMail.Message")
mailare.AddRecipient ""&mottagare_epost&"", ""&mottagare_namn&""
mailare.From = ""&epost&""
mailare.FromName = ""&namn&""
mailare.Subject = ""&rubrik&""
mailare.AppendHTML "<font face='Arial' size='3'>" & Replace (Server.HTMLEncode(Meddelande),vbCrlf,"<br>") &_
"<br><br><br>---------------------------------------------------------<br><b>Skickades:</b> " & Now & "<br><b>Namn: </b> "&_
namn & "<br><b>E-mail: </b> " & epost & "<br>"
If Len(hemsida) <> 0 then
mailare.AppendHTML "<b>Hemsida: </b><a href=" & webb & ">" & webb & "</a><br>"
End If
mailare.AppendHTML "---------------------------------------------------------<br></font>"
mailare.Send(""&mailserver&"")
mailare.Close
Set mailare = nothing
%>
Detta fungerar, men när jag skall lägga in en text före meddelandetexten i emailet går det "snett". När jag lägger in:
mailare.AppendHTML "den nya texten"
så blir det fel. Är det någon som kan säga vad jag gör för fel?
/Gunnar
Sv: JMail-kod
Oftast står felet i klartext och det pekar oftast på den rad det gäller, enstaka gånger kan fel på raden ovanför ge felmeddelande på raden under.
Men det jag kan tänka mig är att du har missat någon fnutt eller & på något ställe.
//Anna-KarinSv: JMail-kod
js