Hej! Hej, du kan ju kanske testa att använda dig av en cookie som du skriver första gången. När sidan laddas om finner du denna och vet att det är 2:a gången du kommer dit. Hej! Problemet är löst :)Hjälp med enkel uppdatering av frame
Har en länk med vars hjälp jag uppdaterar inline frame I1, där menyn ska placeras samt inline frame I2.
Problemet är menyn som ska komma upp i I1 inte syns förrän man i webbläsaren uppdaterar (reload) siten. Önskad sida finns på plats när man tittar i koden. Dock syns inte javascript-menyn.
Har
<body onload="javascript:{if(parent.frames['I2']&&parent.frames['I1'].Go)parent.frames['I1'].Go()}">
på den sidan som finns i I2.
Har även prövat med
<body onload="top.I1.location.reload(true);"> på den sidan som laddas i I2. Då får jag dock inte upp något, inte ens om jag uppdaterar sidan genom webbläsaren.
Är det ett reload problem, eller är det kanske något med cachen? Har testat och letat på nätet men tyvärr inte hittat något.
Är väldigt tacksam över hjälp.
/luskanSv: Hjälp med enkel uppdatering av frame
Sv: Hjälp med enkel uppdatering av frame
Först o främst tack för att du svarade.
Ser tyvärr inte hur cookies skulle kunna hjälpa mig.
Som sagt fungerar menyn, dvs den syns första gången som jag "loadar" sidan. Problemet är om jag laddar den fler gånger, som är ett måste pga sidan uppbyggnad, syns inte menyn förrän jag uppdaterar sidan genom webbläsarens uppdatera knapp eller ctrl-r. Högerklickar jag och vill uppdatera fungerar det fortfarande inte. Har nu lagt in kod så att menysidan aldrig cachas men det hjälper inte heller.
Mvh
/luskanSv: Hjälp med enkel uppdatering av frame
Problemet var att javascriptet skapade objekt i dokumentet som ie ville återanvända.