Antagligen en ganska vanlig fråga men jag hittade inte nåt om det här. du kan använda window.opener i popup fönstret för att få en referens till fönstret som öppnade popup:en, och sen kan du ju göra nåt fiffigt t.ex. onunload Följande funktion uppdaterar huvudfönstret samt stänger popup:en Hmm.. får det nästan att funka som jag vill. Men jag undrar vad progressWindow står för i sammanhangen Är det det som talar om att fönstret ska uppdateras? då använder du med fördel window.opener.parent.frame....och gör det du vill.Uppdatera huvudfönster vid stängning av popup.
Jag har en chatt i ett popup-fönster. Detta är uppdelat i frames (en över- och underdel). När jag stänger detta vill jag uppdatera information i huvudfönstret. (det som öppnade popupen)
Jag vill ha den här funktionen för att hålla koll på vilka användare som har öppnat popup-fönstret och har det öppet. Kanske finns andra smidigare sätt att göra det på? Gärna nåt bra tips hur man kan lösa det med php.
Jag har redan ett login-system som håller koll på användare på min sida. Problemet är alltså att hålla koll på vilka som har chatt-fönstret öppet.Sv: Uppdatera huvudfönster vid stängning av popup.
Sv: Uppdatera huvudfönster vid stängning av popup.
<code>
<script language="JavaScript">
function closeUpdate(url) {
window.opener.location.href = url;
if (window.opener.progressWindow)
window.opener.progressWindow.close();
window.close();
}
</script>
</code>Sv: Uppdatera huvudfönster vid stängning av popup.
Och jag undrar även hur jag gör om jag vill ange att bara en särskilt frame i ett framset i huvudfönstret ska uppdateras?Sv: Uppdatera huvudfönster vid stängning av popup.
Obs du kan anropa funktioner i huvudfönstret eller sätta värden på variabler också om du vill från det öppnade chatt fönstret om det är en lättare väg att gå.