Hej, Väldigt skumt; ie vet jag renderar dropdowns och listrutor som vanliga windowsfönster vilket ger det där beteendet. Men annars ska det inte vara några problem så vitt jag vet. Tror du att du kan visa lite fin kod? Visst, här ska du få lite fin kod. Det verkar förresten som om det bara är listboxar(dropdowns) som lagret hamnar bakom. Textfält verkar gå bra. Läs mitt inlägg lite mer noggrant :) Hej Sorry....man kan ju inte se allt........:) Oj, nu så jag ditt svar Anna-Karin..DIV lager hamnar bakom formulär element?
Jag har ett div lager som jag visar vid mouseover. Detta hamnar dock "bakom" formulärelementen, t ex textboxar, textareor checkboxar osv..
Detta trots att jag satt z-index på mitt lager.
Hur kan man komma förbi detta?
/JockeSv: DIV lager hamnar bakom formulär element?
Sv: DIV lager hamnar bakom formulär element?
Det är asp.net så då ser det ut så här:
'Här ligger min listbox
<div id="Departments" style="z-index: 30;">
<table>
<tr><td>
<asp:dropdownlist id="cboDepartments" runat="server" CssClass="inputFields" Width="184px"></asp:dropdownlist>
</td></tr>
</table>
</div>
Sen lagret som jag visar vid mouseover, det som hamnar bakom alltså:
<div id="overDiv" style="position:absolute; visibility:hidden; z-index:1000;BORDER: #d5d5d5 1px solid;">Tjolahopp</div>
Html koden som genereas från detta är ju eb helt vanlig select lista:
<code>
<select name="cboDepartments">
<option>fdsfs</option>
...osv
</select>
</code>
/Jocke
Sv: DIV lager hamnar bakom formulär element?
Som jag sa; ie renderar listboxar och dropdowns som helt vanliga fönster, dvs. de vanliga windows-sakerna. Eftersom att det är windows som ritar de sakerna ligger de helt utanför internet explorers kontroll. Följaktligen kommer de att lägga sig överst. Någon lösning på problemet finns inteSv: DIV lager hamnar bakom formulär element?
Kolla in http://webfx.eae.net/dhtml/helptip/demo.html Demot
http://webfx.eae.net/dhtml/helptip/helptip.html en förklaring.
Den funktionen gör så att den döljer listboxen när du visar din div, sen visas den igen när du klickar utanför din div eller stänger den.
//Anna-KarinSv: DIV lager hamnar bakom formulär element?
Jag googlade lite också och förstår att det är omöjligt.
Tack ändå!
/JockeSv: DIV lager hamnar bakom formulär element?
Tack, ska prova detta!!!!!
EDIT:
Nu har jag provat och detta kommer jag att använda mig av.
TACK för hjälpen!!
/Jocke