Hej! <html> Du får nog dras med Explorers standarddialog. Jag har rotat runt lite i detta tidigare och man sitter där man sitter... Tack för förslagen!Popup när sidan lämnas
Jag har gjort en WYSIWYG-editor. När användarna lämnar sidan de skapat utan att ha sparat vill jag fråga dem om de verkligen inte vill spara först.
Jag försöker lösa detta med en onbeforeunload i bodyn. Och visst, det fungerar ok. Men jag får upp microsofts egen confirm-ruta. Jag vill ju inte ha den! Helst vill jag kunna anropa min fil popupconfirm.asp som ritar upp en snygg confirmruta och använda den istället! Om detta är helt omöjligt kan jag tänka mig att använda microsoft-rutan, men då vill jag ju ändra på texten i den så att det passar mitt program bättre! Och är på svenska...
Hoppas någon kan hjälpa mig!
/JohannaSv: Popup när sidan lämnas
<head>
<script language="JavaScript" type="text/javascript">
function openwindow()
{
window.open("dinpopup.htm","window","toolbar=no, location=no, status=no, menubar=no, scrollbars=no, resizable=no, left=150, top=100, width=400, height=400")
}
</script>
</head>
<body onunload=openwindow()>
</body>
</html> Sv: Popup när sidan lämnas
ur msdn ang onbeforeunload:
http://msdn.microsoft.com/workshop/author/dhtml/reference/events/onbeforeunload.asp
"When a string is assigned to the returnValue property of window.event, a dialog box appears that gives users the option to stay on the current page and retain the string that was assigned to it. The default statement that appears in the dialog box, "Are you sure you want to navigate away from this page? ... Press OK to continue, or Cancel to stay on the current page.", cannot be removed or altered."
Snyft...
/StaffanSv: Popup när sidan lämnas
Tyvärr får jag det inte att fungera. Även om jag poppar upp sådana fönster som ni föreslagit så lyckas jag inte hindra att länken användaren klickat på följs (eller fönstret stängs). Har någon av er lyckats lösa det?
Jag läste också i msdn att det inte går att ändra på texten, men jag tänkte att någon kanske kommit på något sätt att ta sig runt problemet...
/Johanna
Som verkligen vill hjälpa användarna att komma ihåg och spara!