Funderar på om det går att göra på liknande sätt som Google har gjort med "Browser Buttons" (Se http://www.google.com/intl/en/options/buttons.html) för att fylla i ett formulär på en webbsida. JavaScript för att fylla i formulär på webbsida
Googles "Browser Buttons" är ju "länkar" som man lägga till i favoriter. I stället för en URL är det JavaScript kod. När man klickar på denna ”ser” den var man har markerat på den webbsidan och så skickar den denna texten till sökmotorn. Min tanke var att man i stället kunde skriva i rätt text i text-fälten. Vet dock inte vad jag ska skriva för att den ska göra detta.
Namnet på formuläret är: loginInfo
Input boxen heter: u_and_d
Borde det inte bli så här då?
document.loginInfo.u_and_d.value="ksudhfjdshf"
Testar detta men det som händer då är att texten efter Value kommer upp på en tom sida i stället för i textfältet.
Tänkte att jag på något sätt borde kunna använda detta för att fylla i inloggningsuppgifterna på webbmailen jag använder.
Någon som är bättre på javascript som vet hur jag gör?
Autocomplete fungerar inte att använde då de har satt AUTOCOMPLETE="OFF". Text fälten har inte heller standardnamn så det går itne helelr att använda Google Toolbars Autofill