Hej! knappast med javascript, jag vill INTE att printern ska börja spotta papper bara för att jag surfar in på en sida. Eventuellt kan det gå att fixa med vbscript, men det kan jag inget om. Nej, det kanske var fel forum att fråga i, skulle nog ställt frågan i asp eller vb-script istället... Lär dig XUL och skriv en liten applikation i Mozilla Firefox. Då kan du kanske gå runt det. med rätt inställningar i webbläsaren så kan följande kod hjälpa dig. Jag googlade och hittade en sida som visar hur man kan slippa utskriftsdialogrutan i Firefox (om du nu kan tänka dig att använda den webbläsaren): Vilka inställningar är det som man ska ha då? Jag har kollar runt, men inte kommit på vilka inställningar som jag ska ändra?!Utskrift?
Jag har ett script som jag använder när man ska skriva ut något från en sida...Så långt är allt bra!
Men kan man komma förbi menyn för skrivarinställningar som alltid ploppar upp? Alltså där man 'godkänner' utskriften.
Antar att det kan vara svårt eftersom att det lätt skulle kunna missbrukas i säkerhetssynpunkt. Men jag skulle verkligen behöva det.
Om det kan vara till nån hjälp så är sidan som jag vill skriva ut en asp-sida som ligger på min egen dator, om det kan gå och skriva ut det den vägen?Sv: Utskrift?
Hur jobbigt är det egentligen att klicka ok en gång?Sv:Utskrift?
Men anledningen till att jag ville få bort ett moment i utskriften var att vi använder ett internt nätverk på jobbet och skriver ständigt ut en massa olika sidor, med statistik, bokföringsordrar, jounaler, kvittenser, och lagerstatus m.m...
Så är det 5 olika sidor som jag väljer att skriva ut så måste jag ju lägga in alla utskriftmallar i ett och samma asp-dokument och skriva ut det, då blir det ett 'ok' att trycka på....annars så blir det ju fem 'ok'...Sv: Utskrift?
Sv:Utskrift?
<code>
<OBJECT ID="WB" WIDTH="0" HEIGHT="0" CLASSID="clsid:8856F961-340A-11D0-A96B-00C04FD705A2"></OBJECT>
<SCRIPT LANGUAGE="VBScript">
Sub window_onload
OLECMDID_PRINT = 6
OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER = 2
WB.ExecWB OLECMDID_PRINT, OLECMDEXECOPT_DONTPROMPTUSER
end sub
</SCRIPT>
<html><head></head><body>
Ooops! Rakt ut på default-skrivaren!
</body></html>
</code>
mv icaaqSv: Utskrift?
Lägg <code>user_pref("print.always_print_silent", true);</code> i user_prefs.js eller gå till sidan about:config, högerklicka och välj Ny -> boolesk. Skriv print.always_print_silent och sätt värdet till true. Antagligen skrivs dokument ut direkt även från vanliga javascript.
http://blog.andreashalter.ch/categories/1-mozilla-xul-xpcomSv: Utskrift?
För så som det funkar åt mig nu så måste jag bekräfta med ok i skrivardialogen...