Hej När det bara finns en checkbox på sidan blir det ingen array. Jättebra, tack så jättemycket för hjälpenKontroll om det finns markerade checkboxar
Jag har en asp-sida med en lista där det framför varje alternativ finns en checkbox, chkDelete, som man markerar om man vill ta bort just det alternativet. Längst ner på sidan finns det sedan en knapp för att aktivera borttagningen av de markerade alternativen. Jag använder följande javascript för att genomföra en kontroll att man verkligen vill ta bort alternativen.function sendForm(form)
{
//Javascript for delete content
if(form.chkDelete.length)
{
len = form.chkDelete.length;
for(i=0; i<=len; i++)
{
if(form.chkDelete[i].checked)
{
return confirm("De fält som du har valt kommer att tas bort. \r Välj OK för att fortsätta eller Avbryt för att gå tillbaka.");
break;
}
}
}
}
Mitt problem uppstår när det bara finns en checkbox på sidan, då går den aldrig in i if-satsen. Hur kan man skriva om den för att den alltid ska fungera, oavsett om det finns en eller flera checkboxar?
Tack på förhand
/Lisbet
Sv: Kontroll om det finns markerade checkboxar
Prövafunction sendForm(form)
{
//Javascript for delete content
if(form.chkDelete.length)
{
len = form.chkDelete.length;
for(i=0; i<=len; i++)
{
if(form.chkDelete[i].checked)
{
return confirm("De fält som du har valt kommer att tas bort. \r Välj OK för att fortsätta eller Avbryt för att gå tillbaka.");
break;
}
}
}
else
{
if(form.chkDelete.checked)
{
}
}
}
Sv:Kontroll om det finns markerade checkboxar
/Lisbet