Jag har en klient, som gärna ville ha ett popup-fönster, när man öppnar deras sida. Kan man tänka sig att besökaren själv får aktivera popupen? Blockeraren i Firefox stoppar nämligen inte användarinitierade popuper (vid klick på länk el dyl), bara de som flyger upp helt automatiskt. Du har en länk som man kan klicka på som öppnar popupen. Det tillför inte användaren någonting om det kommer upp en popup, det anses bara irriterande om man inte uttryckligen bett om det. Hur gör aftonbladet egentligen? En sak jag funderade på. <b>>Tack för era svar, men min client ville gärna ha det automatiskt. Alternativt en felkonstruerad sida som t.ex. Man kan ju lösa det genom att inte öppna ett nytt fönster utan att bara lägga dit ett nytt lager, med högre z-index och sedan skriva till det på något finurligt sätt, t.ex. XMLHTTP och JavaScript. Jag gjorde en standard-lösning, och klienten blev nöjd med den. <quote>Om popup-fönster
Hur kommer man förbi(om det går), att inte något program typ Norton, McAfee, tar bort popupp-fönstren?
Bör man lägga poppupen i OnLoad-händelsen, eller finns det något annat alternativ? Sv: Om popup-fönster
Sv: Om popup-fönster
Sv:Om popup-fönster
De får ju upp popuper trots att man har blockerare.
Jag använder IE och Google-bars blockerare, är det den kombinationen de lyckas lura?
/Per-ErikSv: Om popup-fönster
Skulle man kunna ha en timer i OnLoad-functionen, och sen när den har räknat ca: 5 sec, kunde man kanske dra igång popupen.
Skulle det gå och isåfall här gör man en sådan sak?Sv: Om popup-fönster
Svårt?</b>
Hade du gjort en evighetsmaskin om din klient hade velat det?
Förklara att det inte är något som är tekniskt möjligt. Har man en pop-up-blocker så vill man inte ha fönster slängda i ansiktet. Det finns inga fördelar, såvida man inte har så svåra problem att använda webläsaren att man inte kan klicka på en länk istället. Typ.Sv:Om popup-fönster
a) Tvingar besökaren till en viss upplösning genom att öppna en ny popup
b) Tvingar besökaren att öppna fler fönster för funktionens skull vid sidladdning. Detta bör göras (om det nu är ett måste att öppna fönster) vid klick på länk utan postback
c) Visa reklam i popup. Anses 100% irriterande...Sv: Om popup-fönster
Kanske kan vara en lösning... lite beroende på vad du är ute efter...Sv:Om popup-fönster
Tack för era tankar och ideér.Sv: Om popup-fönster
Hur gör aftonbladet egentligen?
De får ju upp popuper trots att man har blockerare.
Jag använder IE och Google-bars blockerare, är det den kombinationen de lyckas lura?
/Per-Erik
</quote>
Aftonbladet har triggers på länkarna som öppnar reklampopups