Jag skulle vilja kunna posta ett formulär till ett annat fönster genom typ window.open(..) metoden. Här har du ett exempel på hur du postar ett formulär till ett popup-fönster: Tackar så mycket!!Posta dynamiskt formulärdata till nytt fönster
När jag läst igenom det jag kunant hitta så verkar det inte finnas så väldigt bra stöd för det.
Mitt formulär är ett orderformulär och kan innehålla olika antal artiklar som kunden köper.
Varför jag egentligen vill göra det är för att siten är byggd i php, men webhotellet klarar inte av att lösa mail-frågan i PHP utan jag måste använda ASP för just den sidan. Eftersom ramverket är byggt i PHP så vill jag inte gärna göra en version till i ASP utan skulle bara vilja ha ett fönster som sparar i databasen, skickar ett par mail och säger "Tack för ordern, det här har du beställt" typ.
En lösning jag läst om är att göra en dynamsik querystring, men hur hanterar man arrayer i en sådan?
Sessions har jag också läst att man kan använda, men det verkar som om PHP och ASP inte anvämder samma SessionCookies heller...
Finns det någon som har en bra lösning?
Själv känns det som jag bara kommer på dåliga...
/P-ESv: Posta dynamiskt formulärdata till nytt fönster
http://guffa.com.loopiadns.com/Programming_archive.asp?id=35Sv:Posta dynamiskt formulärdata till nytt fönster
Jag har sett lösningen under dagen men det koppalde inte riktigt då, ibland behövs bara ett rätt ord på vägen..
/Per-Erik