Hejsan Japp det gör den. Har du kollat stavningen på namnet på fältet? Jag skulle nog vilja se hela formuläret så att jag själv kan testa. Jag har testat en massa nu och kommit fram till att på ngt lustigt satt hade jag skrivit DISABLE istället för READONLY i inputsen.Värden från uppdaterad input hänger ej med
Har ett javascript som räknar ut värden som presenteras i input[3] ifrån vad man skriver i input[1] o input[2]
(namnen på inputsen är bara exempel så ni ska förstå)
Men när jag skickar iväg mitt formulär och hämtar värderna med asp (request.form("")) så kommer inte de nya uträknade värderna med (från input[3]).
Men de fält där ingen uträkning sker (input[1] input[2] skickas helt normalt om jag testar.
Hur ska jag gå tillväga för att dessa fält (input[3]) ska uppdateras eller vad är det som behövs för att värderna i fälten ska skickas med?
Hoppas ngn förstår, säg till annars.
Tack på förhand.Sv:Värden från uppdaterad input hänger ej med
Jag uppdaterar input[3] med denna i en annan input.
onChange="chkfield( this ); form.supertotal.value = round_decimals( eval( form.totalsumma.value ) + eval( form.frakt.value ), 2 ) ; form.frakt.value = round_decimals( form.frakt.value, 2 ) ; form.continue3.focus(); "
Som anropar en funktion och ändrar värdet. Det fungerar bra men värdet som kommer in i input, (heter supertotal i funktion) hänger ej med. :(Sv: Värden från uppdaterad input hänger ej med
Skriv ut allting som skickas till formuläret, så kanske du kan se vad som är fel:
Response.Write Request.FormSv: Värden från uppdaterad input hänger ej med
Sv:Värden från uppdaterad input hänger ej med
Man borde ju fatta varför det inte fungerade men inte jag tydligen :)
Tack alla som svarat!