Någon som har en sådant trevligt kod. Hittade faktist en kod som fungerar efter jag skrev detta :) <b>1) Enkelt min flash gillade inte Onklick :)Hide show layer
Har en del krav dock :)
1)
Koden ska aktiveras via href och inte onklick som är vanligt har jag sätt
2)
Klickar man på A länken och A info visas sen klickar man på B länken så ska A gömma sig och B info ska visas.
Är ju layer men vet inte riktigt hur :-/Sv: Hide show layer
<code>
<!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
<html>
<head>
<title>Layer</title>
<script language="JavaScript">
<!--
var active ='layer1';
function ShowLayer(id) {
if (document.all) { document.all[active].style.visibility = "hidden"; }
if(document.layers){ document.layers[active].visibility = "hide";}
if(document.getElementById) {document.getElementById(active).style.visibility='hidden';}
active = id;
if (document.all) { document.all[active].style.visibility = "visible";}
if(document.layers) { document.layers[active].visibility = "show" ;}
if(document.getElementById) {document.getElementById(active).style.visibility='visible';}
}
//-->
</script>
</head>
<body><center>
Show layer 1
Show layer 2
show layer 3
<div id="layer1" style="position:absolute; left: 300px; top: 150px; width: 400px; height: 20px; visibility:visible">This layer is initially visible</div>
<div id="layer2" style="position:absolute; left: 100px; top: 150px; width: 200px; height: 20px; visibility:hidden">This is layer1</div>
<div id="layer3" style="position:absolute; left: 100px; top: 210px; width: 200px; height: 50px; visibility:hidden"><textarea>Also supports textareas
</body>
</html>
</code>Sv: Hide show layer
Koden ska aktiveras via href och inte onklick som är vanligt har jag sätt</b>
Det här kravet förstår jag inte. Att aktivera via href är mindre korrekt än att aktivera via onclick.
Varför har du detta krav?Sv:Hide show layer
Nu har jag fått det att fungerar och det fungerar perfekt :)