ASP.NETProblem med att anropa en javascript function från en TemplateColumn. hur gör ma
C#
Jag har en datagridd där en av kolumnerna är en templatecolumn vars headerTemplate består av en linkbutton med angivelsen Delete och dess itemTemplate består av checkboxes.
När jag nu fyller min gridd med data och jag nu ämnar ta bort rader från gridden markerar jag dessa med hjälp av checkbox control vid varje rad och trycker på delete (linkbutton i headern). Innan raderna tas bort vill jag nu via javascript kunna få en funktion som innan dessa markerade rader tas bort frågar mig via en window.confirm("vill du verkligen ta bort dessa rader"). Men när jag nu gör detta vill inget fungera.
Jag kan inte anropa functionen Delete() från min min <HeaderTemplate><asp:LinkButton blabla onclick="Delete()" för då säger den att Delete functionen inte existerar.
Jag kan inte använda mig utav Linkbutton1.Attribute.Add("onclick","Delete()") då dess deklaration "protected System.Web.UI.WebControls.LinkButton LinkButton1;"ej tillkommer i CodeBehind när den ingår i en templatecolimn i en datagridd.
Jag är villig och erkänna att jag inte har arbetat något med javascript tidigare och kanske gör enkla misstag, vad vet jag, men SNÄLLA någon, förklara hur man ska få till detta så blir jag väldigt väldigt glad.
tack på förhand.