Hej! Med window.setInterval kan du göra så att en funktion körs med jämna mellanrum, som kollar vilken sida som ligger i iframen, och uppdaterar div:en om det behövs. Jag kör en bodu onload="setTimeout('setDocPath()',1000);", men den hittar endast den .src som laddade in dokumentet från en extern länk, alltså om man EJ klickat på en länk i dokumentet som redan ligger i iFramen. Jag har redan provat "body onload="setInterval('setDocPath()',1000);" med samma resultat. Är det någon skillnad med window.setInterval? setTimeout kör bara anropet en gång, setInterval kör det tills du stoppar den. Ok, jag körde om setTimeout inifrån funktione´n så slutresultatet blir detsamma. Jag provade med ditt förslag med tji, det gick ej. iFrame-problem
Jag har en huvudsida, main.htm. I denna har jag en div (docPath) samt en iFrame (ifrmDoc). I ifrmDoc laddar jag in olika dokument .doc -samt .pdf och visar sökvägen i docPath.
Om jag via en länk från en annan frame laddar in ett nytt dokument. till ifrmDoc fungerar allt utmärkt och jag kan plocka ut sökvägen och lägga den i docPath
*** PROBLEMET ***
Mitt problem är att om jag klickar på en länk INUTI t.ex. word-dokument så uppdateras EJ ifrmDoc.src.
Någon som har en lösning???
Tack på förhand!Sv: iFrame-problem
Sv:iFrame-problem
Sv: iFrame-problem
Sv:iFrame-problem