Vill kolla att det bud man vill lägga (tbxNew) är högre än utropspriset (lblStartPrice) och det högsta (lblHighPrice): Du kan göra det enklare genom att på nya auktioner sätta högsta budet lika med startvärdet. Då räcker du om du jämför med högsta budet enbart. Du jämför strängar, därför blir inte resultatet alls vad du hade tänkt dig. Värdet "4" är mer än "30000". typ så här: inget händer - dvs ingen jämförelse verkar genomföras... Resultatet blir en alert med texten "före" sedan ingenting: Det verkar som om problemet ligger i att hämta ut värdet från en label... Något förslag? En label? Har du värdet i en label? Varför det? Självklart händer det något, och när jag pillat med IE(tack för tipset) står det just att lblHighPrice är NULL eller inte ett object. Vad är det med en label som underlättar det du vill göra?Jämförelse
if(frmAuktion.tbxNew.value > frmAuktion.lblHighPrice.value && frmAuktion.tbxNew.value > frmAuktion.lblStartPrice.value)
{
return confirm("Vill du bjuda " + frmAuktion.tbxNew.value + "kr ? - java");
}
else
{
alert("Ditt bud är för lågt - java");
frmAuktion.tbxNew.focus();
return false;
}
Det funker dock inte. Verkar vara fel i jämförelsesatsen (kanske behövs ngn cast...).
//MattiasSv: Jämförelse
// JohanSv: Jämförelse
Du får konvertera värdena till tal med parseInt eller parseFloat.Sv:Jämförelse
if(parseInt(frmBokmalen.tbxNew.value) > parseInt(frmBokmalen.lblHighPrice.value)....)
?
Jag får det inte att funka....Sv:Jämförelse
alert("före");
if(parseInt(frmAuktion.tbxNew.value) > parseInt(frmAuktion.lblHighPrice.value))
{
alert("stort");
}
else
{
alert("Ditt bud är för lågt");
}
alert("efter");Sv:Jämförelse
Sv: Jämförelse
Som alltid är det så att det inte händer "ingenting". Det händer så gott som aldrig "ingenting". Kolla i statusraden på webbläsaren så ser du nog att du har fått ett felmeddelande. Du kan ställa in webbläsaren så att du får upp felmeddelandena "på riktigt".Sv:Jämförelse
Jag använder label för att enkelt kunna visa högsta gällande bud på vald bok för användaren...Sv: Jämförelse
En label är inget formulär-fält, så du kan inte komma åt det via formuläret. Du får sätta ett id på labeln och använda document.getElementById för att komma åt den.