Tjena! Har ett problem här. i DHTML (just nu använder jag vbscript) så bygger jag upp och emitterar ut en tabell. Det går bra. I tabellen skapar jag dynamiskt en länk, en knapp och lite annat smått och gått, och det renderas ut fint på klienten. Men Aha! problemen lösta! Gjorde såhär: Tänkte skriva att det är idiotiskt att använda VBScript, men eftersom HTA ändå bara funkar under Windows, så spelar det inte så stor roll...via dhtml skriva ut en knapp/länk som anropar/kör script ?
Men! Hur kan jag få länk eller knapp, att exekvera script ? Skriver jag statiskt klickme så funkar det bra, men försöker jag emittera ut något från dhtml, så körs inte scripten, det sker skumma saker. T.ex så öppnas ett nytt fönster om jag klickar på en länk som jag dynamiskt skapat. Klickar jag på en knapp får jag "object expected" istället.
Men skriver jag samma motsvarighet i statisk html funkar det bra.
Nån som vet hur jag får det att funka ?
lite exempelkod som inte funkar:
<code>
Set ahref = document.createElement("A")
ahref.setAttribute "href", "VBScript: 'EnterDir'"
'ahref.setAttribute "onClick", "EnterDir"
ahref.innerText = "Click me"
'eller
td3.innerHtml = "<input type=button onClick=""msgbox('lala')"">"
'funkar inte heller...
</code>Sv: via dhtml skriva ut en knapp/länk som anropar/kör script ?
<code>
td3.insertAdjacentHTML "BeforeEnd", "<input type=button onClick=""EnterDir"" value='test' Language='VBScript'>"
</code>
där td3 är ett Element("TD")
Enterdir är en funktion i VBS alltså. Den försöker nämligen med javascript som default, och då klagade den på object not found när den inte hittade funktionen, så då skrev man bara Language=VBScript för att lösa det.
Det är ju i en HTA applikation som jag skriver det här, och för att hålla klickade länkar på samma sida och inte nytt fönster, så lägger man till:
<HTA:APPLICATION NAVIGABLE="yes"> så är det andra problemet löst!
PussSv:via dhtml skriva ut en knapp/länk som anropar/kör script ?