Funktionen funkar fint, cookie-koden fungerar också fint men den här kodsnutten fungerar inte alls... Jag antar att du har koden i <head>? Då körs ju skriptet innan det finns några objekt över huvud taget på sidan. Nopp, koden ligger i bodyn. Sidan är en ASP-sidan med ett antal casesatser. Dock så ligger den inom en FORM. Koden låg före elementen.... Microsofts dokumentation är ganska bra, bara man är uppmärksam på vad som är standard och vad som är Microsofts egna påhitt.Vad är fel i följande script??
document.getElementById('width').value =document.getElementsByTagName('html')[0].clientWidth;
document.getElementById('height').value =document.getElementsByTagName('html')[0].clientHeight;
Jag får 'document.getElementById(...)' är null eller inte ett objekt. Uppenb
arligen så finns objektet då functionen fungerar fint.
Hela scriptet.
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
function message() {
document.getElementById('width').value =document.getElementsByTagName('html')[0].clientWidth;
document.getElementById('height').value =document.getElementsByTagName('html')[0].clientHeight;
}
document.cookie="fromTheWidth=" + (parseInt(document.getElementsByTagName('html')[0].clientWidth)+28);
document.cookie="fromTheHeight=" + (parseInt(document.getElementsByTagName('html')[0].clientHeight)+152);
window.onresize= message;
</script>
Sv: Vad är fel i följande script??
Du får lägga skriptet efter objekten, eller göra en funktion som du anropar ifrån onload.Sv:Vad är fel i följande script??
Sv:Vad är fel i följande script??
Jag har flyttat koden så att de ligger efter elementen. Nu fungerar det fint.
Tackar...
Har du något tips på en hemsida där man kan läsa lite mer om script, typ objektstrukturen mm.
Det finns en hel del om man söker, men har du en som du rekommenderar så tar jag den.Sv: Vad är fel i följande script??
msdn.microsoft.com
dhtml: msdn.microsoft.com/library/default.asp?url=/workshop/author/dhtml/reference/dhtml_reference_entry.asp