Jag har ett väldigt avancerat problem tror jag. Gör det mer begripligt.. klistrar in lite kod istället: Du kan göra det ännumer begripligt genom att använda code-taggen...Problem med lägga in js fil rätt.
I en fil (right.asp) har jag <p id="kompisar"></p>
I den filen har jag en iframe som är osynlig.. i iframen finns en fil (update.asp) med denna kod
mess="<table style="width:0;height:0;padding:0;margin:0;" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>
<script language="JavaScript" type="text/JavaScript">
parent.document.getElementById("kompisar").innerHTML ='mess';
</script>
här är det inga problem.. får inge js fel eller nånting.. problemet är tror jag att jag har js filen def. i right.asp
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="/dev/wz_tooltip.js"></script>
och i update.asp
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="/dev/wz_tooltip.js"></script>
men det fungerar inte
Har provat med att bara ha i update och bara ha i right. fungerar inte..
Om jag klistrar in allt direkt i right.asp det där jag skrivet och tar bort så det blir
<table style="width:0;height:0;padding:0;margin:0;" cellpadding="0" cellspacing="0"><tr><td>
Då fungerar det utmärkt..
Vad är problemet, kan man lösa det? Varför får jag inge JS fel i FF eller i IE..Sv: Problem med lägga in js fil rätt.
right.asp:
<p id="kompisarOnline" style="margin:0;padding:0;"></p>
update.asp:
<%
'UPDATERAR KOMPIS-ONLINE-LISTAN
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/db/handbolla.mdb")&";Jet OLEDB:Database Password=;"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT medlemsIDFragare, medlemsIDSvarare, relationsID From relationer Where (medlemsIDFragare IN (SELECT medlemsID From medlemmar Where status='online' AND medlemsID <> " & Session("medlemsID") & ") OR medlemsIDSvarare IN (SELECT medlemsID From medlemmar Where status='online' AND medlemsID <> " & Session("medlemsID") & ")) AND medgivande = True AND (medlemsIDSvarare = " & Session("medlemsID") & " OR medlemsIDFragare = " & Session("medlemsID") & ") Order By relationsID DESC"
RecSet.Open SQL, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
online=false
For temp = 1 to RecSet.RecordCount
If RecSet("medlemsIDFragare") = Session("medlemsID") then
kompisarOnline = kompisarOnline & getNameStylad(RecSet("medlemsIDSvarare"))
Else
kompisarOnline = kompisarOnline & getNameStylad(RecSet("medlemsIDFragare"))
End if
online=true
RecSet.MoveNext
Next
RecSet.Close
Connect.Close
Set RecSet = nothing
Set Connect = nothing
IF online=false then
kompisarOnline = "<font color=""#CCCCCC"">Inga kompisar online</font>"
End if
kompisarOnline = Replace(kompisarOnline, "\'", "\\'")
kompisarOnline = Replace(kompisarOnline, "'", "\'")
%>
document.write('<%Response.Write(kompisarOnline)%>');
</script>
<script language="JavaScript" type="text/javascript" src="/dev/wz_tooltip.js"></script>Sv:Problem med lägga in js fil rätt.
right.asp:
<code>
<p id="kompisarOnline" style="margin:0;padding:0;"></p>
</code>
update.asp:
<%
'UPDATERAR KOMPIS-ONLINE-LISTAN
Set Connect = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
Connect.Open "Provider=Microsoft.Jet.OLEDB.4.0;Data Source=" & Server.MapPath("/db/handbolla.mdb")&";Jet OLEDB:Database Password=;"
Set RecSet = Server.CreateObject("ADODB.Recordset")
SQL = "SELECT medlemsIDFragare, medlemsIDSvarare, relationsID From relationer Where (medlemsIDFragare IN (SELECT medlemsID From medlemmar Where status='online' AND medlemsID <> " & Session("medlemsID") & ") OR medlemsIDSvarare IN (SELECT medlemsID From medlemmar Where status='online' AND medlemsID <> " & Session("medlemsID") & ")) AND medgivande = True AND (medlemsIDSvarare = " & Session("medlemsID") & " OR medlemsIDFragare = " & Session("medlemsID") & ") Order By relationsID DESC"
RecSet.Open SQL, Connect, adOpenStatic, adLockOptimistic
online=false
For temp = 1 to RecSet.RecordCount
If RecSet("medlemsIDFragare") = Session("medlemsID") then
kompisarOnline = kompisarOnline & getNameStylad(RecSet("medlemsIDSvarare"))
Else
kompisarOnline = kompisarOnline & getNameStylad(RecSet("medlemsIDFragare"))
End if
online=true
RecSet.MoveNext
Next
RecSet.Close
Connect.Close
Set RecSet = nothing
Set Connect = nothing
IF online=false then
kompisarOnline = "<font color=""#CCCCCC"">Inga kompisar online</font>"
End if
kompisarOnline = Replace(kompisarOnline, "\'", "\\'")
kompisarOnline = Replace(kompisarOnline, "'", "\'")
%>
document.write('<%Response.Write(kompisarOnline)%>');
</script>