Koden jag kör är att när man klickar på en knapp skall en cookie sättas och en alert visas och sidan laddas om. Om man då klickar igen skall man få en annan alert som säger att man bara kan klicka en gång. Jag har samma problem fast med en annan grej, detta fungerar inte i Firefox: Det där med knapparna: man måste ha med onclick="den_funktion_som_ska_köras();" någonstanns i knappen. Ser för övrigt ett till problem med det första scriptet: [ och ] ska bort Tack! Tja, säkerhet ;) Egentligen är det ganska riskabelt utav internet explorer att tillåta vem som helst att manipulera ditt urklipp ;)Funkar i IE men inte i Firefox Why????
Är inte detta skript kompatibelt med mozilla läsare?
KOD.
<script type="text/javascript">
function submit1_onclick(prod) {
alert([prod] + " lagd i kundvagnen!");
window.document.location.reload();
parent.basketlong.location ="basket_long.asp";
document.cookie ="ERBJUDANDE=True";
}
function submit2_onclick(prod) {
alert([prod] + " lagd i kundvagnen!");
window.document.location.reload();
parent.basketlong.location ="basket_long.asp";
}
Tpfh
Peter
</script> Sv: Funkar i IE men inte i Firefox Why????
<a onClick="window.clipboardData.setData('text','Mitt password');" href="#">Klipp ut mitt password</a>
Varför? och vad kan man göra?
Sv:Funkar i IE men inte i Firefox Why????
clipboard-saken: För det första ska onclick vara skrivet med små bokstäver, för det andra så är den där koden ostandardiserad ie-röra. Google är din vän: http://www.google.se/search?hl=sv&q=window.clipboardData+mozilla&btnG=Google-s%C3%B6kning&meta=Sv: Funkar i IE men inte i Firefox Why????
Sv:Funkar i IE men inte i Firefox Why????
Men det är ju lite surt att man då måste säga till den som ska köra sidan och använder mozilla att först signera "signed.applets.codebase_principal_support" för att det ska fungera...
Menmen.Sv: Funkar i IE men inte i Firefox Why????