Hejsan, Se till att resultatet av koden i href inte får något värde: Tjipp! Upptäckte en annan konstig sak med detta. Använder du opener.parent? Har du ett frameset? Det innebär ju att sidan öppnar i stället för framesetet, och därmed så existerar ju inte längre framen som popupen öppnades ifrån. Länken jag öppnar popup'en med ligger i en iframe. Ifall du laddar om sidan där iframen ligger så skapas ju en ny iframe, och den är ju inte opener till popupen.Öppna länk i föräldrafönstret...
Jag har stött på ett litet dilemma när det gäller en javascript-funktion jag försöker åstadkomma...! :)
Det är så att jag öppnar ett popup-fönster m.h.a. window.open.
I detta fönster presenterar jag rubriker på poster ur en db.
Det jag vill göra, är att skapa länkar av rubrikerna, och kunna öppna dessa i 'föräldrafönstret'...
Detta har jag lyckats med genom följande rad:
<code>
';">Länk
</code>
...och så problemet.
När jag trycker på en länk i popup-fönstret, så hoppar även detta vidare till en sida där endast sökvägen till länken visas...!
Hur får jag popup-sidan att stanna kvar där den är, och endast öppna länken i föräldrasidan??
Tack på förhand!
TommySv: Öppna länk i föräldrafönstret...
<code>
';void(0);">Länk
</code>
Alternativt så kan du göra en vanlig länk och sätta namnet på huvudfönstret som target i länken, men då måste ju det fönstret ha ett namn. Ifall det inte har det så kan du tilldela det med window.name='namnet' i den sidan.
Dessutom: Ska du använda opener.parent? Det innebär ju att du refererar till föräldern till sidan som öppnade popupen. Ifall du vill öppna länken i sidan som öppnade popupen, så använd bara opener.Sv:Öppna länk i föräldrafönstret...
Jag lade till void(0); efter länken, så fungerade det perfekt!!
Tack alla för hjälpen!
TommySv: Öppna länk i föräldrafönstret...
När jag klickar på länken i popup-fönstret, går till föräldrafönstret och backar (till sidan innan) (rättare sagt gör något annat i fönstret), och sedan tillbaka till popup'en igen, så fungerar inte länken längre...??
Vad beror detta på?
//TommySv:Öppna länk i föräldrafönstret...
Sv: Öppna länk i föräldrafönstret...
Dock så visas denna iframe på alla sidor (även den som öppnas från popup'en).
Jag löste det hela genom att helt enkelt öppna ett nytt fönster när man klickar på länken i popup'en.
//TommySv:Öppna länk i föräldrafönstret...
Ifall du vill ladda om iframen så kan du göra som jag sa tidigare och använda bara opener istället för opener.parent.